10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Rikk

Spotlight indexeert zich een ongeluk sinds update naar Lion

Sinds ik mijn Macbook (najaar 2008) heb geüpdate naar OS X Lion, indexeert Spotlight iedere dag mijn interne schijf. Waarom is me een raadsel, want in Leopard en Snow Leopard gebeurde dit niet. Het duurt vaak bijzonder lang en ik wil er eigenlijk wel van af. Iemand tips of ervaringen?

Bijdrager
    SunKeeper

Misschien is de cache corrupt.

Probeer eens de tips uit dit artikel: http://appletips.nl/spotlight-opnieuw-indexeren/

Die 3 Terminal commando’s allemaal los van elkaar kopiëren en plakken in de Terminal (zie Hulpprogramma’s) en na ieder commando een keer op de enter-toets drukken.

Bijdrager
    Sanjeev

Ik vind Alfred een beter alternatief

Bijdrager
    Toine van rijthoven

Alfred mag misschien een beter alternatief zijn maar dat was niet de vraag van TS.

0fftopic// Ik heb even naar Alfred gekeken maar het merendeel van de functionaliteit zit standaard in OSX dus om daar nu een apart tooltje voor te laten draaien… Maar dat is mijn persoonlijke mening:-)

Bijdrager
    Rikk

Ik heb de sudo’s gebruikt die op appletips.nl staan en het lijkt te werken. Eens kijken of dat ook zo blijft.

Bijdrager
    Kikrokos

Momenteel zit ik met hetzelfde probleem, maar de drie commando’s lijken niet te werken. Hoe meer tijd er verstrijkt, hoe langer Spotlight aangeeft dat het indexeren zal gaan duren (van 9 naar 11 en nu op 13 (!) uur).

Bijdrager
    Cmd-1MT

Ja, ook hier hetzelfde fenomeen: van alles geprobeerd (zie vorige posts) maar spotlight blijft maar indexeren.
    Mijn mac draait nu al meer dan 24 uur en spotlight heeft nu ongeveer 3/4de van de cyclus doorlopen met nog 9 uur resterende tijd!
    Dit probleem dook op na de vorige systeem-update (10.7.5) en volgens mij ligt het niet aan een corrupte HD.
    Ook timemachine geraakt er niet meer doorheen: hij begint er wel vol enthousiasme aan, maar houdt er na ongeveer 400 MB mee op om dan na een uurtje of zo terug even door te schieten…

Ik hoop op een snelle oplossing van Apple (bvb een snelle nieuwe systeem-upgrade)…:confused:

Geheugen: 8 GB 1333 MHz DDR3
    Videokaart: AMD Radeon HD 6970M 2048 MB[/u]

Bijdrager
    Kikrokos

Dag Cmd-1MT,

Hoe staat het er nu voor met indexeren van Spotlight bij jou? Is het inmiddels voltooid? Bij mij duurt het eindeloos: alleen al het berekenen van de tijd neemt veel tijd in beslag :S. Bij mij komt Time Machine ook niet ver, hoogstens een paar GB.

Bijdrager
    Cmd-1MT

Bijdrager
    Cmd-1MT

Bij mij ondertussen nog steeds op 9 uur resterend…
    Maar toch gaat het (weliswaar zeer traag) vooruit.
    Ik heb eerder al eens herstart, maar dan begint alles van vooraf aan!
    Voorlopig laat ik mijn mac gewoon opstaan; heb wel de indruk dat hij in sluimer “evengoed” verder indexeert.
    Als de cyclus helemaal doorlopen is geef ik nog een seintje.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.