One More Thing » Community » Forum » Mac Software » macOS » Spotlight en de Finder (opgelost)

Spotlight en de Finder (opgelost)

Profielfoto van Dick de Roos

Dick de Roos op 10 oktober 2017 #

Als ik iets zoek met Spotlight, is het handig als het gezochte document te vinden wordt.
Je kunt het bestand ook direct openen. Daar heb ik geen problemen mee.
Maar ik zoek meestal naar een bestand om te vinden waar dat document (of een afgeleide daarvan) in de Finder staat.
Dat kon in het verleden. Je kreeg dan een geel schermpje herinner ik me, waarop het pad naar dat bestand werd aangegeven.
Maar nu zie ik wel de naam van het gezochte bestand maar ik zie nergens de mogelijkheid het pad er naar toe te tonen.
Weet iemand waar/hoe dat in te stellen is?
Of kan dat niet meer?:oops:

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 10 oktober 2017 #

Volgens mij moet je dan Option/Alt of Shift ingedrukt houden. Ik weet niet eens hoe ik het doe maar ik gebruik het wel vaker.

Profielfoto van imathijs

imathijs op 10 oktober 2017 #

Schmoo heeft bijna gelijk. Selecteer in Spotlight het specifieke bestand en druk vervolgens op cmd. Onder voorvertoning van het bestand verschijnt dan een pad.

Heren (en met name imathijs)!
Mijn dank is groot.
Weer wat opgestoken.
Voorlopig geen vragen meer.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 10 oktober 2017 #

Ha, ben er even speciaal voor achter mijn computer gekropen om te controleren en Idd. het is gewoon enkel CMD indrukken. Kun je nagaan hoeveel commando’s een mens al aan het onthouden is dat hij zoiets niet eens kan onthouden zonder toetsenbord voor zijn neus.

Profielfoto van McPim

McPim op 10 oktober 2017 #

En met CMD+R krijg je het geselecteerde bestand in een Finder window te zien, ook handig soms.

Dat CMD+R is helemaal handig!
Mijn waardering voor Spotlight is weer op niveau.:)

Profielfoto van Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 10 oktober 2017 #

Shmoo op 10 oktober 2017

Kun je nagaan hoeveel commando’s een mens al aan het onthouden is dat hij zoiets niet eens kan onthouden zonder toetsenbord voor zijn neus.

Dat herken ik heel goed. Als ik bijvoorbeeld iets wil slepen om het te kopiëren in plaats van verplaatsen, druk ik zonder nadenken de toets in waarmee je dat doet — maar als ik het aan een ander wil uitleggen weet ik nooit welke toets het nu eigenlijk is als m’n hand niet op het toetsenbord ligt (⌥, blijkt).

Over dit topic

Gestart op 10 oktober 2017 door Dick de Roos

Laatste reactie door Jakko Westerbeke

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?