6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Dick de Roos

Spotlight crasht voortdurend. Is daar iets aan te doen?

Sinds enige tijd crasht Spotlight bijna bij iedere zoekopdracht.

Is dat een future in Sierra?

Heeft High Sierra daar ook last van?

High Sierra is de laatset update-mogelijkheid van mijn Mac.

Bijdrager
    feek

Zou kunnen zijn dat je Spotlight database corrupt is.

Dit zou je als volgt kunnen oplossen:

Open Systeemvoorkeuren > Spotlight > Privacy

Sleep daar je Macintosh HD (je harde schijf) naar toe. Hierdoor wordt je huidige zoekdatabase verwijderd.

Start je Mac opnieuw op en verwijdere in je bovenstaande systeemvoorkeuren weer je harde schijf. De Spotlight database wordt vervolgens opnieuw opgebouwd. LET OP: Het kan natuurlijk even duren totdat de volledige database is opgebouwd en het kost natuurlijk ook wat resources.

Bijdrager
    Shmoo

Denk eerder dat het zal komen omdat mogelijk de HDD in deze machine versleten is.

Je kunt natuurlijk proberen om een nieuwe index op te maken maar de kans is aanwezig dat die ook zal crashen zodra Spotlight langs dat slechte punt op je HD komt.

Bijdrager
    sedikit

Had vaak gedoe met Spotlight, o.a. vertraging van de computer, eindeloos zoeken enz. Spotlight uitgeschakeld (weet niet meer hoe😊) en overgegaan op Find Any File. Kan Spotlight niet tegenop. Vindt alles, en is ideaal om programma’s volledig te verwijderen:

https://itunes.apple.com/us/app/find-any-file-faf/id402569179?mt=12

Bijdrager
    Dick de Roos

Dank allen voor de antwoorden!

Ik ga ermee aan de slag.

Bijdrager
    Shmoo

Het kan ook handig zijn om bepaalde dingen uit te schakelen waar je zeker van bent dat je er nooit op zou zoeken. Persoonlijk gebruik ik Spotlight eigenlijk alleen om Programma’s mee te openen en heel soms om bepaalde bestanden te zoeken. Spotlight hoeft voor mij dus geen Fonts, Email en weet ik veel wat nog meer te indexeren. Ook alles op het bureaublad hoeft niet geïndexeerd te worden want daar sla ik dingen enkel tijdelijk op.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.