6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    gjvo

spotlight bug?

Ik heb net een paar CDs geript, en wil de mp3’s naar mijn laptop overzetten. In de finder “vandaag” klikken, en dan “.mp3” in de naam, geeft een keurige lijst met vandaag bewerkte MP3s. Dacht ik.

Helaas ontbreken er een paar nummers in de lijsten, per 2 à 3 CDs 1 nummer. Bijvoorbeeld
    8-02 Scarlatti (D)_ Harpsichord Sonata In A Flat, K 127 – Allegro.mp3 komt goed door, maar
    8-01 Scarlatti (D)_ Harpsichord Sonata In C Minor, K 126 – (Allegro).mp3 is nergens te bekennen.

Is dit een bekend probleem in spotlight?

Geert Jan

PS. Uiteraard kan ik altijd in Terminal.app
    $ scp `find Music/iTunes/iTunes Music/ -name ‘*.mp3’ -ctime 0 -print | sed -e ‘s/ /\ /g’` laptop:/tmp/
    intikken, maar ik wilde het eens wat appeleriger proberen. Zonder succes deze keer dus, en eindeloos zoeken naar verloren nummers, maar misschien leer ik het nog eens.

Bijdrager
    fatboysmart

Geen idee of het een bekend probleem is, maar misschien helpt het om de index te re-builden?

http://www.thexlab.com/faqs/stopspotlightindex.html#Anchor-Rebuilding-49575

Moderator
    Night

Het kan zijn dat Spolight z’n index nog niet helemaal heeft bijgewerkt. Dat kan je ook handmatig doen (forced re-indexing). Een vlugge speurtocht op Google leert je snel hoe dat te doen is.

EDIT: je was me voor:)

Bijdrager
    tinus_omt

Als alternatief kun je ook, als je je muziek in iTunes stopt, een Smart Playlist maken van alle nummers die je die dag toegevoegd hebt en dan de nummers naar de goede plek slepen om te kopieren.

Bijdrager
    gjvo

Nee, dat is het niet. Als ik op [inhoud] mp3 zoek staat hij er wel bij, bij [naam] mp3 niet, dus hij staat wel in de index, alleen pakt het naamveld hem niet.

In de metadata staat ook geen hint dat de naam afgebroken is:

$ mdls 8-01 Scarlatti (D)_ Harpsichord Sonata In C Minor, K 126 – (Allegro).mp3
    kMDItemAlbum = “Scarlatti (D): The Keyboard Sonatas [Disc 8]”

kMDItemDisplayName = “8-01 Scarlatti (D)_ Harpsichord Sonata In C Minor, K 126 – (Allegro).mp3”

kMDItemFSName = “8-01 Scarlatti (D)_ Harpsichord Sonata In C Minor, K 126 – (Allegro).mp3”

Maar goed, op inhoud zoeken lost het probleem dus wel op (behalve dat ik alles al met good ol’ scp overgezet heb).

GJ

Bijdrager
    gjvo

De iTunes slimme afspeellijst doet het inderdaad prima. Dank.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.