8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Stokky

Spotify

Ik heb een trucje bedacht om met spotify open een beetje van de reclames af te komen. Ik had het plan om met automator een klein stukje te schrijven zodat je spotify (killed) en meteen weer aanzet.

Nu ben ik nogal een noob met Automator , maar ik heb het volgende al uitgevonden via google.

Namelijk:

– Voer shellscript uit
    – Vul daar in:

killall spotify-bin; /Applications/Spotify.app 

Dit lijkt mij werken voor het afsluiten van het programma wel te werken, echter wil ik het ook weer opstarten.

Hebben jullie daar tips voor? En ook hoe ik het moet opslaan zodat ik gewoon de sec. click op het logo in het dock, of de sec. click op het bureaublad om deze actie uit te voeren.

Bij voorbaat dank.

Groetjes,

Stokky

Bijdrager
    MacHanker.

Is misschien een beetje offtopic maar “het” trucje om van de reclames af te komen in Spotify is gewoon 5 euro per maand te betalen… Zeg nou zelf, Is toch geen geld?

Misschien vind je het gewoon leuk hoor om een beetje te scripten en uit te proberen maar puur voor het geld vind ik het beschamend.. Als zelfs 5 euro teveel is ziet het er somber uit voor de gehele entertainment industrie.

Bijdrager
    mailmen

Amen

Bijdrager
    Beninho

Of je download muziek.. of je gebruikt zo nu en dan spotity.

Er is toch niets mis mee om deze jongen even te helpen met een script. Wie weet is hij wel een arme student en zoekt hij een guldenmiddag tussen de twee bovenstaande opties. Er is toch niets illegaals hieraan?

Moraalriddertje kunnen we wel spelen bij mensen die vragen hoe ze op illegale wijze muziek kunnen luisteren.

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Ben het met Beninho eens

Stokky op 15 november 2010

Dit lijkt mij werken voor het afsluiten van het programma wel te werken, echter wil ik het ook weer opstarten.

Hebben jullie daar tips voor? En ook hoe ik het moet opslaan zodat ik gewoon de sec. click op het logo in het dock, of de sec. click op het bureaublad om deze actie uit te voeren.

In principe start je het alweer op maar vergeet naar de daadwerkelijke ececutable te gaan. Je kan dit op twee manieren doen. je kan de unix executable in de applicatie opstarten in de achtergrond (niet aan te raden als je niet precies weet wat het verschil is bij een normale opstart) en je kan open commando gebruiken voor het openen van je Bundel (zoals je ook doet in de Finder)

je code moet dan eenvoudig zijn

<br />
    killall spotify-bin; open /Applications/Spotify.app<br />

Bijdrager
    Stokky

@dj bazzie wazzie,
    Thanks voor je hulp

Ik heb het net geprobeerd maar het werkt nog niet. Het lijkt erop dat Automator het nu wel start maar niet killed. Dus het werkt nog niet helemaal.

@ MacHanker

Idd arme student, en dit is gewoon een fout van spotify.

x

Bijdrager
    Stokky

Ik heb het voor elkaar,

<br />
    killall Spotify; open /Applications/Spotify.app<br />

Dit dan opslaan als programma. Vervolgens in m’n dock gezet naast spotify. Werkt perfect.

Bijdrager
    MacHanker.
    Beninho op 16 november 2010

Of je download muziek.. of je gebruikt zo nu en dan spotity.

Er is toch niets mis mee om deze jongen even te helpen met een script. Wie weet is hij wel een arme student en zoekt hij een guldenmiddag tussen de twee bovenstaande opties. Er is toch niets illegaals hieraan?
    .

Natuurlijk niks mis mee maar ik kan hem niet helpen, weet er niks vanaf. Las het toevallig en ik wou er even op reageren. Hoe goedkoop moet het nog worden voordat mensen gaan inzien dat bepaalde content niet gratis is. Als zelfs met dit soort prijzen mensen niet over worden gehaald om te betalen gaat het absoluut nooit gebeuren. Dat zit me gewoon dwars.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.