7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Marcel

Spotify vraag

Ik lees net dat Spotify voor de gratis gebruikers de app gaat aanpassen

Spotify maakte een aantal mooie aankondigingen tijdens hun eigen evenement in New York. De gratis versie van de app wordt nog interessanter voor de gebruiker die liever niet betaalt voor de muziekservice en wel op deze manier.

Wat is hier het addertje onder het gras, lijkt te mooi om waar te zijn

Marcel

Bijdrager
    Shmoo

Niet overal hoeft een addertje onder te zitten. 🙄

Soms willen bedrijven ook gewoon nog steeds iets beter maken of vernieuwen. Gratis klanten kunnen namelijk ook betalende klanten worden. Het is geen afval of uitschot, je moet ze alleen laten zien waar ze in de toekomst voor kunnen gaan betalen.

Het enige nadeel is volgens mij dat muzikanten of de labels waar die onder vallen minder provisie krijgen wanneer hun nummertjes afgespeeld worden door gratis accounts. Goed, ze kunnen volgens mij ook gewoon aangeven dat hun muziek enkel voor Premium leden te besluiten is.

Moderator
    Mac Daddy

En voor de gebruiker krijg je uiteraard advertenties tussendoor als je de gratis versie gebruikt. Dat is het ‘addertje’. Als je daar dus van kan spreken, want ze zijn daar gewoon open in.

Bijdrager
    KarelWillem

“…onze gratis service die wordt ondersteund door advertenties.”

Dat lijkt me duidelijk.

En offline luisteren en onbeperkt nummers skippen is/was niet mogelijk bij de gratis versie.

Verder kan je nieuwe releases missen, die je als gratis gebruiker pas een paar weken later te horen krijgt.

En zo zijn er nog wel wat details die het verschil maken.

Bijdrager
    Elduderino

Het is natuurlijk een manier om het extra aantrekkelijk te maken t.o.v concurrenten (beter de gebruiker op de gratis versie dan ze zien overstappen naar een concurrent). Nu zullen ze ongetwijfeld limitaties zodanig maken om mensen naar de premium versie te pushen.

Bijdrager
    TheBigZ

Bij de betalende variant krijg je Spotify Connect, voor mij de reden om te betalen voor Spotify. (En hogere bitrates maar die interesseren mij minder.)

https://www.spotify.com/nl/connect/

En geen reclames natuurlijk (was al genoemd), ook al een reden om te betalen.

Bijdrager
    Marcel

Dus geen addertje, dan maar tegen die tijd de app updaten. Blijf voorlopig nog even bij de gratis versie.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.