6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Jan1979

Spotify via Apple TV wel via iPhone6 maar niet via MacBook…

Hi, heb al wat fora afgezocht maar kan de oplossing niet vinden. Ik heb een Apple TV 3e generatie aangesloten op mijn stereo installatie en wil spotify streamen. Dit gaat prima met mijn telefoon maar niet via mijn MacBook (13inch/retina), het enige wat eruit komt is gekraak. Hij is via Wifi verbonden met een KPN Experia box. Wilde eveneens streamen met VLC, via airplay maar dat werkte logischerwijs ook niet.

Mocht iemand de gouden tip hebben en mij hiermee willen helpen dan zou dat top zijn! Thnx.

Bijdrager
    hnijveen

Als ik het goed heb is airplay vanuit de Spotify client niet mogelijk. Er zijn een aantal opties: Gebruik Airfoil – dan kun je wel vanaf je MB streamen naar de AppleTV of gebruik Gramafon. Ik heb beide geprobeerd, de Gramafon geeft een aanzienlijk beter geluid en easy of use. Je kan natuurlijk ook gewoon nog een week wachten totdat Apple Music als vervanger voor Spotify gereleased wordt.

Bijdrager
    switched12

Als je op het icoontje klikt met de Alt ingedrukt kun je dan kiezen voor je Apple TV?

Bijdrager
    Link

@switched12. Je bedoelt als je met de alt op het volume icoon klikt. Bij mij kan je dan altijd streamen naar een airplay apparaat ongeacht welke site of programma je draait.

Bijdrager
    switched12

Klopt helemaal Hans!

Bijdrager
    Jan1979

Thnx voor de tips. Airfoil blijft krakend geluid produceren, iets beter dan met airplay. Maar dit moet toch gewoon kunnen via ALT – ‘speaker’ en dan Apple TV aanklikken? Snap niet dat het via telefoon wel werkt en niet via MacBook. Lijkt alsof er via MacBook er stoort.

Bedankt voor de tip om over te stappen naar Apple Music maar Spotify komt met abo erbij dus vooralsnog geen zin om er ‘extra’ voor te betalen. Nogmaals dank voor het meedenken maar de gouden oplossing zit er nog niet bij.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.