16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    kreativlab

Spotify meerdere keren openen.

Hallo,

Hoe kan ik het voor mekaar krijgen dat spotify meerdere keren opent?
    Heb al van alles geprobeerd van wat op internet staat, maar niks helpt.

mvg
    Timo

Bijdrager
    belfortmac

Ik vind je vraag niet erg duidelijk, wat bedoel je nu precies?

Bijdrager
    kreativlab

hoe ik meerdere keren de applicatie van spotify kan openen op me mac

Bijdrager
    belfortmac

Als je bedoelt dat spotify opent op andere websites kun je bij spotify-voorkeuren -openen via weblinks toestaan, uitvinken.

Bijdrager
    belfortmac

Maar waarom moet spotify dan meerdere keren openen?
    Open is open!!

Bijdrager
    kreativlab

Ik bedoel gewoon echte de applicatie meerdere keren geopend.
    zoals dit:

Bijdrager
    belfortmac

Deze foto is duidelijk.
    Dit heb ik nog nooit meegemaakt/gezien.
    Je wil dit dus niet, neem ik aan.
    Ik zou spotify eens verwijderen, en dan opnieuw installeren.
    Verder even kijken naar de instellingen wat ik eerder zei even controleren.

Geblokkeerd
    Anoniem

Copy/paste de app in verschillende folders en hop!

Bijdrager
    kreativlab

copy/paste werkt dus niet, dan blijft het icoontje alleen maar in het dock springen.

Bijdrager
    bbqwerty

Waarom wil je in godsnaam spotify meerdere keren openen..?
    Of begrijp ik je vraag nou verkeerd..?

Bbqwerty

Bijdrager
    csteelooper

Ik vraag me eerder af waarom je welke applicatie dan ook meermaals zou willen openen… Een ‘instance’ per applicatie is genoeg. Als je het andersom bedoelt (dus de applicatie ís nu meermaals geopend, maar je wíl dat niet) dan zou ik eerst eens kijken in Activiteitenweergave of dat écht wel zo is (en niet gewoon een ‘cosmetisch’/’grafisch’ effect dat wordt veroorzaakt door het Dock).

Mocht je nog steeds wíllen dat je Spotify meer dan eens opent, dan heb je een probleem, want normaal gesproken zal dat met Spotify niet lukken. Zelfs al open je ‘m vanaf verschillende locaties.

Bijdrager
    sedikit

Spotify verwijderen/opnieuw installere:

Zorg dat Spotify niet langer wordt uitgevoerd (Spotify > Spotify Afsluiten)
    Verwijder deze mappen handmatig:
    ~/Library/Caches/com.spotify.Client
    ~/Library/Application Support/Spotify
    Verwijder Spotify uit de map Programma’s
    Het is het beste om je computer nu opnieuw op te starten.
    Spotify opnieuw installeren (downloaden)

AppCleaner (gratis) kan ook geen kwaad:
    https://www.macupdate.com/app/mac/25276/appcleaner

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Voor spotify snap ik niet waarom je het zou willen, maar voor handbrake bijvoorbeeld wel. Dan kan je écht alle CPU kracht tegelijk gebruiken.

Bijdrager
    Pieterig

Kan maar 1 reden verzinnen waarom je dit zou willen: een eigen nummer op repeat zetten en zo:

1: de 0,44 cent per afgespeeld nummer van spotify innen (met een liedje van 3 minuten en de applicatie 20x geopend verdien je dan dus €1,76 per uur (60/3*0,0044*20)

óf

2: meer exposure krijgen doordat je na een aantal dagen een behoorlijk aantal “views” hebt waardoor je nummer makkelijker bij andere in het menu aanbevolen nummers verschijnt?

Correct me if I’m wrong maar als je bedoeling puntje 1 of 2 is lijkt het me dat je niet goed bezig bent. Als ik ongelijk heb hoor ik uiteraard graag waarom je spotify dan meerdere keren zou willen openen..

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Het is vast niet zo makkelijk. Ze kijken vast wel naar IP-adres en/of account.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

In principe kun je elk programma meer dan eens starten door dat via de terminal te doen (de eerste kun je „gewoon” starten met een (dubbel)klik op het icoon); voor Spotify doe je dat door

/Applications/Spotify.app/Contents/MacOS/Spotify

in te typen en dan op Return te drukken.

Hier schiet je in dit geval alleen weinig mee op, want als het al draait blijft het tweede icoon stuiteren in het Dock terwijl in de Terminal de volgende meldingen komen te staan:

09:23:22.445 I [breakpad.cpp:61                 ] Registered Breakpad for product: spotify

09:23:22.458 I [translate.cpp:123               ] Reloading language file
    2014-04-06 11:23:22.503 Spotify[60792:507] Reachability Flag Status: -R -----l- networkStatusForFlags

en er verder niks gebeurt. Is het het enige exemplaar van Spotify dan komt er veel meer voorbij — waaronder foutmeldingen over niet-gevonden bestanden in het programmapakket … Pas wanneer je het eerste exemplaar stopt, zal het tweede doorstarten.

Met andere woorden: het programma controleert bij de server of je al ingelogd bent, en zo ja, dan doet het verder niks tot je uitlogt. Je zult dus trucs uit moeten halen om het voor de gek te houden, maar vraag me niet welke.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.