15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    martiens

Spotify loopt stroef sind upgrade Yosemite

Sinds de upgrade naar Yosemite ben ik al heel lang aan het zoeken naar een oplossing voor het haperen in Spotify. Ik heb nu het vermoeden dat het ligt dat mijn interne geheugen vol loopt. Deze is bijna totaal in gebruik. Ik heb 4GB en een imac van early 2009. Zou het hier aan kunnen liggen? Hij hapert dus als je gewoon bezig bent op de computer, maar ook als het scherm in sluimerstand gaat, gaat spotify haperen. Hoop dat iemand kan helpen.

Bijdrager
    scottish

Ik ook een iMac uit 2009 met 4GB. Een paar weken geleden 8GB er in geprikt. Programma’s starten weer snel op, programma’s draaien smooth en haperen dus niet. Kosten ca € 100

Bijdrager
    GoeieDag

Wat bedoel je met “mijn interne geheugen vol loopt”?
    Als je denkt dat er tekort aan RAM is, start dan je Mac eens op met alle programma’s UIT, behalve Spotify. Kijk hoe het dan gaat.

Bijdrager
    martiens

@scottish, waar heb jij je geheugen aangeschaft?

Bijdrager
    scottish

Bijdrager
    GoeieDag

Zou niet gewoon je probleem oplossen, ipv een niet per se nodige RAM upgrade doen?

Bijdrager
    martiens

@goeiedag, Ik heb mijn imac opgestart met alles uit en dan loopt het goed. Heb nu ook weer minder last maar wat kan het dan zijn denk je? De geheugendruk zit nu op ongeveer 45%

Bijdrager
    GoeieDag

Houd het eens in de gaten of er een programma aan loop gaat met het geheugen. Kijk hoe de geheugendruk zich ontwikkelt.
    Want met 4 GB moet Spotify soepel kunnen lopen, als er geen andere zware applicaties draaien.

Maar ik ben zie ook in dat 4 GB niet erg ruim is, en een beetje RAM erbij niet duur: http://tweakers.net/pricewatch/284657/corsair-cmsa8gx3m2a1066c7.html

Bijdrager
    martiens

Hele week goed gegaan en het is weekend en hij loopt weer vast. Zie niets bijzonders in activiteitenweergave. Misschien jullie?

Bijdrager
    martiens

Heb hem net weer opnieuw opgestart en geheugendruk is niet hoog maar je blijft iets horen ratelen op de achtergrond. CPU verbruik is ook maar 5%, maar het houdt spotify wel tegen om door te spelen.

Bijdrager
    martiens

Merk ook het volgende:

Als ik alleen spotify draai, gaat het goed als het beeldscherm in actieve stand is, zodra sluimer ingaat begint ie te haperen.

Als computer actief is en ik open naast spotify, Safari dan gaat spotify haperen. Zodra ik Safari sluit is dit weer over. Als ik dan bijv alleen mail open gaat het wel goed.

Iemand enig idee?

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je App Nap uitgezet voor Spotify?
    http://www.cultofmac.com/274396/disable-app-nap-specific-apps-os-x-tips/
    En mocht dat geen soelaas bieden, dan kun je App Nap voor het gehele OS uitzetten:
    http://osxdaily.com/2014/05/13/disable-app-nap-mac-os-x/

Bijdrager
    martiens

Dit lijkt te helpen. Ben benieuwd of ie het nu blijft doen. Bedankt alvast.

Bijdrager
    TheBigZ

(y)

Bijdrager
    martiens

En het werkt nog steeds. Dit is dus wel de oplossing geweest. Bedankt voor de hulp

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.