4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    RobbyH

Sportgadgets: oortelefoontjes, remote, hoesje, accu, hartslagmeter vriPhone 5?

Hey all,

Met dit koude weer is het net nog te doen….buiten sporten: hardlopen en fietsen. Ik gebruik tegenwoordig mijn iPhone 5 in combinatie met runkeeper om mijn sportactiviteiten te doen. Ook gebruik ik mapmyrun waarmee je routes kan ingeven en dus via gps kan volgen waar je bent en waar je heen moet. Handig om nieuw terrein te verkennen. Echter, ik zoek nog wat gadgets om mij sportervaring te verbeteren.

1) oortelefoontjes: de standaard telefoontjes zijn best wel oké qua geluid en het regelen van volume, maar skippen naar volgend nummer een miserie. Telkens pauzeert hij in plaats van volgend nummer te kiezen. Zijn er betere oortelefoontjes met aparte knoppen om naar volgend of vorig nummer te gaan? Of bestaat er zoiets als een tussenstuk zoals je dat bij de Apple iPod classic had waarmee je zo een remote met draad en clip had?

2) met dit koude weer kan de iPhone gemakkelijk in de jas. Ik heb ook zo een sportarmband. Handig als je tijdens je training niet op het scherm hoeft te kijken, maar lastig als je dat wel moet doen. Zijn er alternatieven, bv heuptasjes waar je de iPhone gemakkelijker kunt uitpakken?

3) ik gebruik dus mapmyrun, runkeeper en micoach als coachend app en tracking app. Zij kunnen ook hartslag registreren maar vereisen dan weer een aparte plug om dat te doen. Zijn er geen hartslagmeters die via Bluetooth kunnen communiceren zonder ant+ plug?

4) tot slot voor de langere fietstrainingen: muziek en gps tracking slurpt de batterij leeg. Zijn er goed(kop)e accu chargers voor iPhone 5, zodat de iPhone kan opladen tijdens gebruik zonder aan stopcontact te hangen?

Alle tips meer dan welkom

Bijdrager
    Niels

1) inderdaad een van de tekortkomingen van het remote systeem voor iOS. Je kunt dmv Siri wel naar een volgend nummer gaan: middelste knop van de remote van de earpods ingedrukt houden en ‘next song’ zeggen.

2) Om eerlijk te zijn geen idee:(

3) Kijk eens hier

4) Kijk eens hier. Ipv een noodlader kun je ook een Brando power jacket of Mophie juice pack aanschaffen.

Bijdrager
    iPrincess

2) Ik stop hem altijd in mijn bh.

Bijdrager
    KarelWillem

Om nou speciaal daarvoor een sport-BH te gaan kopen als man?

2) (Armband) Dat is juist wél de eenvoudigste manier om op je iPhone te kijken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.