13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    www.project-euh.com

Spookprogramma’s bij ‘Open with’ [eindelijk opgelost]

Dat allemaal. het viel me vandaag op dat ik als ik kies voor ‘open with’ op een bestand ik een heleboel ‘spookprogramma’s heb. Nu vermoed ik dat het komt door Bootcamp / VMWare (voorheen parallels) vanwege de term ‘boot camp partition’. Maar ik kan werkelijk nergens vinden hoe ik deze kan verwijderen, ook wordpad en notepad staan er soms tussen. Iemand een idee hoe je deze verwijderd.

Voorbeeld voor een .html bestand

Bijdrager
    Brainiac

Bouw de LaunchServices-databank even opnieuw op. Hoe je dit doet lees je hier:

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20031215144430486

Bijdrager
    www.project-euh.com

Yep, had ik al geproberd, helpt niets.

Bijdrager
    Fierry

Dit is inderdaad een functie in VMware Fusion 2

Ik zou even verder zoeken op de forums van VMware Fusion

EDIT:

Functie gevonden, ga naar de betreffende VM > Settings > Sharing

Klik onder Shared Applications het vinkje uit

Bijdrager
    www.project-euh.com

Die staat gek genoeg ook al uit.. Zo vreemd.

Bijdrager
    Fierry

staat de functie uit bij alle VM’s?

Bijdrager
    www.project-euh.com

De enige VM die ik heb is die van BootCamp, daar staat het uit. Dat had ik ook al uit staan voordat ik de LaunchService database herbouwde

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Brainiac”

Dat doet het niet onder Leopard, want het benodigde programma is (denk ik) verhuisd. LaunchServices.framework zit tenminste niet in /System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Frameworks/ op mijn systeem.

Bijdrager
    Brainiac
    ”Jakko
    ”Brainiac”

Dat doet het niet onder Leopard, want het benodigde programma is (denk ik) verhuisd. LaunchServices.framework zit tenminste niet in /System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Frameworks/ op mijn systeem.

Daar heb je gelijk in; in reactie 6 en 7 wordt uitgelegd hoe het moet onder Leopard.

Bijdrager
    www.project-euh.com

Ja ik heb het dus ook op de Leopard manier gedaan, maar alles staat er gewoon nog bij…

Bijdrager
    Brainiac

Al even opnieuw opgestart daarna?

Bijdrager
    www.project-euh.com

Yep, ook al..

Bijdrager
    www.project-euh.com

Opgelost!

Het zat in:
    [code:1:ffb8d445df]~/Library/Application Support/VMwareFusion/Virtual Machines/Boot Camp/%2Fdev%2Fdisk0 [/code:1:ffb8d445df]
    Daarin staat een “Boot Camp Partition” file, en met show contents zie je daar een Applications folder die je leeg moet gooien.

(de locatie is te vinden door in VMWare in je VM Library met rechts te klikken en te kiezen voor ‘Show in finder’

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.