12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    xMayken

Spook MMSjes!

Hallo mensen,

Sinds Januari heb ik al de iPhone 2G.
    Ik heb hem overgenomen van mijn vader, omdat hij de 3G nam.
    Op mijn telefoon heb ik een abonnement van Telfort/Sim Only.
    1000 SMSjes per maand en 50 belminuten. (ik SMS namelijk nogal veel)

Mijn probleem.
    In Mei kreeg ik plotseling een hoge telefoonrekening.
    Ik op internet kijken wat er aan de hand is.
    Ik zat onder mijn 1000 SMSjes en 50 belminuten dus daar kon het niet aan liggen.
    Ik liet die maand maar over mij heen gaan.
    Nu in Juni heb ik WEER hetzelfde probleem.
    Ik zit weer over mijn abonnement heen.
    Maar ik zit onder mijn 1000 SMSjes en 50 belminuten.

Waar kom ik vandaag achter?
    Mijn iPhone stuurt zomaar MMSjes naar vreemde mensen die niet eens in mijn telefoonboek staan.
    Mensen begonnen mij SMSjes te sturen met erin: ”Huh, wie ben jij en waarom stuurt jij foto’s?” of ”Wie is dat op de foto wat jij stuurde”.
    Maar ik stuur helemaal geen MMSjes!
    We hebben Telfort al gebeld maar die zei alleen dat ik mijn applicaties van spelletjes o.i.d moest verwijderen.
    Ik gedaan maar hij blijft MMSjes doorsturen.
    En de telefoonrekening wordt telkens hoger zien we wel.
    Vorige keer was het 9 euro nu opeens 26 euro!

Kent iemand dit probleem of heeft iemand tips?

Inactief
    Anoniem

Heb je je iPhone al een keer naar fabrieksinstellingen herstelt?

Bijdrager
    RobinH

Je iPhone resetten (denk ik). Heb je hem gejailbreakt? en openSSH ge├»nstalleerd? Dan kan iemand toegang tot je telefoon krijgen door het standaard wachtwoord in te typen, en dan kan je dus ook MMS-jes sturen denk ik… Ik weet alleen niet hoe je na het herstellen de simlock er weer af kan halen. :innocent:

Bijdrager
    jgmkoster
    RobinH op 30 juni 2010

Je iPhone resetten (denk ik). Heb je hem gejailbreakt? en openSSH ge├»nstalleerd? Dan kan iemand toegang tot je telefoon krijgen door het standaard wachtwoord in te typen, en dan kan je dus ook MMS-jes sturen denk ik… Ik weet alleen niet hoe je na het herstellen de simlock er weer af kan halen. :innocent:

mocht dit zo zijn dan moet je het standaardwachtwoord veranderen

Bijdrager
    RobinH

@jgmkoster. Owja, dat kan ook. Maar als het een soort van maleware ofzo is (was een tijd geloeden toch spraken van?) dan gaat hij niet zomaar weg door het wachtwoord te veranderen, althans dat lijkt mij…

Bijdrager

Je kunt MMS ook uitzetten he!

Instellingen > Berichten en dan MMS berichten uitzetten.

Misschien dat dat helpt!

Bijdrager

En anders geen foto’s meer op je iPhone laten staan.

Bijdrager
    casperrrrrrr

Zoals hierboven gezegd, waarschijnlijk gejailbreakt en standaard wachtwoord openSSH op alpine laten staan… Sorry hoor maar mocht dit zo zijn, met zulke stupiditeit heb ik geen medelijden!:evil:

Bijdrager
    Dickie

@Casperrrrr xMyaken heeft de 2G overgenomen van zouders, ik denk dat je TS nu niet moet opzadelen met comments als die van jou.. waarschijnlijk onwetendheid de ‘schuld’ ligt dan ook bij de ouders. Daarnaast weet je ook niet of ‘stupiditeit’ wel het probleem is.

@xMayken Ik denk dat je het beste kunt herstellen naar fabrieksinstellingen en dan zul je helaas de telefoon opnieuw moeten unlocken zodat je jouw simkaart kunt gebruiken. Lees in ieder geval heel goed hoe je dat moet doen want anders gaat dat gegarandeerd mis!

Succes!

Bijdrager
    GT1988

iphone 4 kopen en linksonder vasthouden;) heb je nergens last meer van!

Bijdrager
    Dickie

@GT1988 Of een 3GS en dan rechtsonder vasthouden;) (werd daar door iemand op gewezen en idd is dat in ieder geval bij iOS 4 met een 3GS het geval)

Bijdrager
    casperrrrrrr

@Dickie
    Zei ik dat het haar schuld was dan? Einstein.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.