11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ultem

Spook Mac na upgrade naar Lion

Ik heb gisteren Lion op mijn MBP gezet, het leek dat alles goed gegaan was, maar vanochtend kreeg ik niet mijn lijst met gebruikers te zien na het opstarten. Nadat ik wat startup programma’s had weggehaald (Dropbox), startte de Mac wel op.

Toen bleek dat er verder nog dingen fout gegaan zijn:
    Iphoto: ik zie dat er 162 events zijn, maar ik zie geen foto’s
    Twitter/Nambu: ik zie dat ik berichtjes heb, maar ik kan ze niet lezen
    Photo Booth: ik zie dat de webcam aanstaat, maar er is geen beeld…
    FireFox laat alleen lege pagina’s zien
    Ik kan deze site niet openen in Safari: http://support.apple.com/kb/ht1533

Ik heb in Disk Utility de file permissies hersteld, maar dat wekte ook niet.

Wie heeft er nog tips?

Alvast bedankt,

Ultem

Bijdrager
    ultem

Nog een paar andere probleempjes:
    FireFox laat alleen lege pagina’s zien
    Ik kan deze site niet openen in Safari: http://support.apple.com/kb/ht1533

Bijdrager
    Hansi2124

Herstarten al geprobeerd?

Bijdrager
    ultem

Ja, verschillende malen, ook met de shift key ingetoetst

Bijdrager
    Hansi2124

Had je externe hardware (behalve toetsenbord en muis) aangekoppeld toen je ging upgraden?

Bijdrager
    ultem

Nee, ik had er niets aangekoppeld.

Het vreemde is dat iPhoto/Twitter/Nambu/Apple link het wel doen als ik opstart met de Shift toets ingedrukt………

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan dan misschien het beste Lion nog een keer installeren. Gewoon met behoud van instellingen dus.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ultem op 02 augustus 2011

Nee, ik had er niets aangekoppeld.

Het vreemde is dat iPhoto/Twitter/Nambu/Apple link het wel doen als ik opstart met de Shift toets ingedrukt………
    Dan is één (of meerdere) van de automatisch opgestarte processen waarschijnlijk de oorzaak. Die vindt je dus in je log-in items lijst van je account.

Bijdrager
    iep

Nambu bestaat overigens ook niet meer dus die kun je eigenlijk meteen wel weg doen. Wat verder van belang is, is dat je wel zorgt dat al je software up to date is. Er zijn inmiddels veel Lion-updates geweest zodat de diverse stukken software het fatsoenlijk doen in Lion en/of gebruik kunnen maken bepaalde Lion features (fullscreen, resume, autosave/versions). Niet up to date software veroorzaakt ook vaak narigheid omdat ze niet compatible zijn met Lion (een aantal veroorzaakt zelfs een hoog cpu gebruik).

Bijdrager
    ultem

Ik heb alle third-party software uit System Preferences verwijderd en daarna via opstarten met de option toets ingedrukt Lion opnieuw geïnstalleerd via de recovery partitie.

Dit heeft al mijn problemen opgelost!!

Dank voor jullie bijdragen!

Bijdrager
    iep

Heb je daarmee een upgrade gedaan (en staan al je apps en instellingen er nog) of is het echt een complete schone installatie (en ben je nu dus druk bezig met het opnieuw installeren en instellen van de apps)? Is wel handig om te weten voor wie het probleem ook heeft.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.