3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    thijs_ganger

Spontane melding: This cable or accessory is not certified and may not work reli

Ik krijg sinds vandaag regelmatig spontaan de melding “This cable or accessory is not certified and may not work reliably with this iPhone” op mijn iPhone 6 terwijl hij niet aan een kabel ligt en ik hem niet gebruik. Bovendien gebruik ik alleen de originele iPhone adapter en kabel. Een reboot heeft het niet verholpen.

Het is nogal irritant. Heeft iemand een idee hoe dit komt?

Bijdrager
    csteelooper

Kennelijk denkt de iPhone dat hij wél aan een kabel ligt. Is er vuil/vocht in de lightning-connector gekomen? Heb je al eens geprobeerd om júist een kabel aan te sluiten, bijvoorbeeld van je lader, en zo ja, werkt dat dan wel? Bovendien kunnen ook niet-gecertificeerde bluetooth-accessoires dit probleem geven, dus controleer ook even of je vreemde devices in je bluetooth-lijst ziet (Instellingen > Bluetooth). Uiteraard is het bluetooth-gebeuren alleen van toepassing indien je bluetooth normaal gesproken aan hebt staan; als je het normaliter uit hebt staan is daar sowieso de oorzaak niet te zoeken.

Bijdrager
    thijs_ganger

Hm. Ik sluit vuil en vocht eigenlijk wel uit.
    Hij is nieuw en brandschoon.
    Net opgeladen met kabel, geen klacht tijden het opladen maar daarna weer wel.

Bluetooth staat aan maar ik heb alleen Apple hardware dus dat kan het niet zijn.
    Bovendien wil ik bluetooth gebruiken dus uitzetten is geen optie.

Een tochtje naar de Apple store vrees ik want dit is vreselijk irritant; ca. elke 5 minuten.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.