6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Polonium-210

Spontaan inschakelen homekit

Al vaker heb ik gemerkt dat de scène ‘woonkamer verlichting’ op willekeurige tijden geactiveerd wordt. Kom ik ‘S ochtends beneden, brandt ineens overal het licht. Ook één bepaald Eve stopcontact in een andere kamer vertoont dat willekeurige gedrag. Je zou denken dat een of andere ‘rule’ getriggerd wordt maar ik heb me rot gezocht en kan nergens een over het hoofd gezien automatisering vinden.

iemand van jullie wel eens zoiets meegemaakt?

Bijdrager
    pruus

Wordt er nergens een logfile opgeslagen. Bij sommige apparatuur kun je aangeven of de startsituatie alles uit of aan is, bij een stroomstoring. Dat zou je eerst moeten uitzoeken. Daarna zou je even de beveiliging nog eens controleren. Dus niet de standaardwachtwoorden gebruiken.

Bijdrager
    Shmoo

Wat een geluk dat er (nog) geen bezems op basis van HomeKit bestaan. Stel je voor, dan zou je vrouwke er misschien zo opspringen en weg is ze…

Bijdrager
    Brombeer

De vrömmesj heeft daar geen homekit voor nodig!

Maar Shmoo, vertel eens: een vrouwke? En ook nog een dat met bezems overweg kan?

Bijdrager
    pinkie

Ik heb dat ervaren met mijn slot, dat ging soms ‘spontaan’ open en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Bij mij was het een geval van mijn eigen ongeduld. Soms reageerde het slot traag op mijn commando om te openen en dus herhaalde ik het. Die tweede opdracht werd dan met (soms veel) vertraging alsnog uitgevoerd. Er moet inderdaad een trigger zijn.

Bijdrager
    Polonium-210

<p class=”cite”>pinkie op 3 oktober 2018 om 08:11</p>
    Ik heb dat ervaren met mijn slot, dat ging soms ‘spontaan’ open en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Bij mij was het een geval van mijn eigen ongeduld. Soms reageerde het slot traag op mijn commando om te openen en dus herhaalde ik het. Die tweede opdracht werd dan met (soms veel) vertraging alsnog uitgevoerd. Er moet inderdaad een trigger zijn.

Dat zou het nog wel eens kunnen zijn. Goed opgemerkt. Zo’n antwoord is wel nuttig 👍🏻

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.