8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Spoken in mijn Ibook (OPGELOST)

Vreemd voorval:

1. Mail (app.) doet raar en zegt: (ongeveer)”dit bericht kan niet gedownload worden van de server. U moet deze account terug op online zetten om het bericht te kunnen lezen.” (gmail)
    Al mijn mails zijn weg.

Alles geprobeerd, mail afgesloten. Daarna kreeg ik een bericht dat ik mijn mail opnieuw moest instellen. Heb ik gedaan. Nu doet ie het weer.

2. Mijn safari gaat even later hangen. Ik start hem weer op. Blijkt dat ik opnieuw een startpagina heb (Apple). Bij mij staat die standaard op lege pagina. Ook zijn al mijn bookmarks weg!

Hopelijk blijft het hierbij.

Enig idee hoe dit kan?

Alvast bedankt!

Dirk

PS mijn vriendin had nét hetzelfde aan de hand met haar ibook.

Bijdrager
    wout3r

Heb je de beroemde truuk al geprobeert van ‘herstel bevoegdheden’?
    Want het lijkt er dus duidelijk op dat hij niets meer opslaat.. Give it a try

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Heb ik gedaan. Niks speciaals gevonden om te herstellen.

Niets meer opslaan? Op twee ibooks tegelijkertijd hetzelfde fenomeen? Dat zou héél erg toevallig zijn.

Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat het komt omdat ik mijn airport express heb moeten resetten. En toch lijkt me dat vreemd.

:?

Bijdrager
    Oppie

Zeker de naam van je Thuismap in de Finder verandert?!

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Huh? Inderdaad! Ik vond dat het eens tijd werd om dat te veranderen :) .

Goed dat ik dat weet, want dat was écht zeer vreemd!

Kan je mij uitleggen wat er dan gebeurt? Kan hij dan mijn mails en mijn instellingen van internet niet meer vinden? Als ik mijn naam nu terug verander, vindt ie dan alles wél terug? (dat ga ik nu niet meer doen want dan kan ik weer opnieuw mijn mail configureren).

Bedankt Oppie (en Wout3r)!!

Hopelijk blijft het bij deze symptomen!

Moderator
    unSOUND
    ”MoNdO

Kan je mij uitleggen wat er dan gebeurt?

Daarmee verkloot je je systeem…. waarom denk je dat OS X je een waarschuwing geeft dat die naam niet veranderd kan worden op het moment dat je die naam koos ?

Bijdrager
    Oppie

Ja hoor, we hebben weer een ‘Winner’ (tegenwoordig bijna dagelijks)!
    Ook voor jou:
    [size=18:ea9d700ba5]http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107854[/size:ea9d700ba5]
    :x :x :evil:

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ik had mijn naam veranderd in “Dirk” terwijl het eerst “dirkdewit” was.

(Daarna gebeuren er allemaal gekke dingen met je computer omdat al je instellingen weg zijn. Je hebt namelijk een nieuwe home folder aangemaakt.
    Geen zorgen maken! Het helpt je systeem niet naar de kloten. Het is wél verstandig je naam terug te veranderen naar de oude naam voor je twee aparte home folders naast elkaar hebt lopen.)

Als volgt oplossen:

Onder “harde schijf” in je finder zie je onder “users” of “gebruikers” nu twee zaken staan.

“Dirk” als home folder en “dirkdewit” als mapje.
    Je kan dus je home folder niet terug “dirkdewit” noemen want zo heet dat mapje al.

Je geeft het mapje de naam “dirkdewit_new” (of iets anders, maakt niet uit eigenlijk).
    Geef je home folder (Dirk) nu terug de oude naam: “dirkdewit”.

Alles is daarna in orde. De map “dirkdewit_new” mag je weggooien.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.