4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAnarie

[Opgelost]: AE niet (hard) te resetten

Het volgende probleem doet zich voor:

Na een korte stroomonderbreking waarbij de AExtreme uitviel.

Wat heb ik gedaan:
    1. Aardlek weer omgezet (kortsluiting was al gevonden, heeft niets met de AE te maken)
    2. In de meterkast het modem uit het stopcontact gehaald
    3. Voeding uit de AE gehaald
    4. na 30sec voeding modem erin
    5. voeding AE erin

En nu? Netwerk is niet te vinden op mijn MBP/iPhone.

Het lampje brand statisch amber. Via harde reset (voeding eruit, knopje indrukken, voeding erin en vasthouden tot het lampje knippert, dan los laten)
    geprobeerd de AE te resetten. Echter, als ik het resetknopje los laat gaat het lampje weer statisch amber branden. Getracht via de MBP met LAN kabel verbinding te krijgen -> niet herkend.

Hij komt maar niet door de reset heen, zo lijkt het. Al tig keer geprobeerd via de procedure die apple zelf beschrijft op hun support site, maar dit haalt niets uit. Aan het modem ligt het niet, want ik ben nu online via de ethernet verbinding rechtstreeks uit het modem..

Wie weet nog iets te doen? Of is de AE overleden?

Bijdrager
    JJmac

Heb je al geprobeerd om het handmatig via de Airport configuratie programma.
    Kijk even als daar alles goed staat.
    Sluit anders indien mogelijk even rechtstreeks van de AE naar de computer.

Bijdrager
    MacAnarie

Reset is inmiddels gelukt. Netwerk weer helemaal opnieuw ingesteld, alles werkt weer

Ik wil de time capsule opnieuw instellen, en daar gaat het mis.

Ik probeer de harde schijf aan de AE te vinden, en opeens is het hele draadloos netwerk weer verdwenen.

Zit er dan iets niet goed met de harde schijf?

Bijdrager
    JJmac

Probeer dit eens.

Sluit de externe harde schijf aan op de USB-poort van de AirPort Extreme.
    Open Airport Utility, selecteer het basisstation en klik op ‘Handmatige configuratie’.
    Kies ‘Schijven’ in de knoppenbalk en schakel het delen van bestanden in op het tabblad ‘Bestandsdeling’.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.