5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    mr.greenish

[spoed] iMac na update blift hangen en blaast.

ik heb net op mijn ibook 10.4.7 update geïnstalleerd en ging goed no problemo.
    Net op mijn iMac g5 en hij blijft maar blazen..
    Hij blijft hangen tijdens opstarten, (grijs scherm met het apppeltje op scherm).
    Geen draaiend rondtje niets. Na half uur niets nopes.
    Ik heb hem geforceert uitgezet. Dan weer aangezet en weer.. tot 5 keer toe nu.
    Met systeem cd opgestart en met disk utility schrijf gechekt en gaf fouten aan. Deze konden niet worden gerepareerd.
    Nu heb ik een probleem want ik moet vanavond nog met iemand video gaan editen die morgen af moet zijn…
    Iemand any ideas zonder systeem opnieuw in te donderen?

Ik heb nooit update problemen gehad.. en moet nu geburen:(

Op dit moment zit die te blazen en mijn kat vind het maar een raar ding opeens:P

••update••
    ik heb geprobeerd om archive and install te doen maar dit weigert die te doen.. zegt dat er een probleem tijdens het installeren was..

Bijdrager
    nookie

Je kan toch opstarten met je installatie cd zodat je je HD als schijf kan zien??
    Kan je niet op een of andere manier je spullen eraf halen en verder op je laptop gaan editten voor nu??
    Ik heb een keer een vastloper gehad met een update en niks deed het meer, hij zag eigenlijk een half afgemaakt systeem met een half oud systeem erop, dus daar was niks meer aan te doen in mijn geval.
    Suc6!

Bijdrager
    mr.greenish

met het installatie cd kan ik opstarten maar dan kom ik in macosx installatie scherm. Is er een manier om echt op te starten met instalatie cd?

Bijdrager
    verbeek.h

Vanuit dat installatiescherm kun je toch ook in het schijfhulpprogramma komen?
    Je moet een menubalk krijgen, en dan staat daar ergens een menu dat je je schijjf kunt controleren, bevoegdheden herstellen etc.
    Gebruik dat menu ipv de nieuwe installatie te doen.

Bijdrager
    mr.greenish

Ja dat heb ik al gedaan..

Met systeem cd opgestart en met disk utility schrijf gechekt en gaf fouten aan. Deze konden niet worden gerepareerd.

Ik heb net zelfs macosx op mijn ipod geinstaleerd. Als ik alt ingedrukt hou kan ik gewoon deze kiezen en kiliken dat die van die gaat opstarten maar en gebuurt bar weinig..
    Van mijn ibok kon die wel gewoon via mijn ibook opstarten… :|

Word hier beetje hopeloos…

Ik heb er paar bestanden op zitten die erg belangrijk zijn.. 2 weken geleden gebackupt

Zou dit iets met het firmware te maken kunnen hebben?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.