5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Mevrouwtje1990

spoed hulp gezocht bij Imovie.

Goedeavond allemaal.

Sinds deze week ben ik gestart met het gebruik van Imovie. Nu kan ik de simpele dingen wel zoals: knippen, achtergrond toevoegen, titels toevoegen, overgangen toevoegen, geluid loskoppelen. Maar nu heb ik nog een paar vragen.

1. Als via foto’s programma een video kopieer (cmd + c) en vastplak (cmd+v) in de tijdbalk. Dan ziet imovie dit als foto’s. Hij speelt geen geluid of en speelt hem maar 4 seconde af terwijl de video in werkelijkheid veel langer duurt. Stuur ik via airdrop dezelfde video vanuit mijn mobiel naar de map downloads in mijn mac. En ik herhaal de stappen dan herkent hij dezelfde video ineens wel als video…. Via de imovie bibliotheek kan ik niet bij mijn foto’s noch bij mijn video. Hij laat maar enkele uit 2016 zien. Hoe los ik deze problemen op?
    2. Ik heb dus zoals bovenstaand een video van 5 minuten via AirDrop op mijn mac gezet. Ik heb deze in de tijdbalk geplakt. Maar ik zie maar een heel klein miniplaatje waarin ik gewoon niet met mijn muis kan werken. Hoe zorg ik ervoor dat deze beelden langer worden waardoor ik gewoon makkelijk foto’s en zo kan toevoegen? Ik weet niet of ik een screenshot kan maken zodat het duidelijk is wat ik bedoel…

Er komen vast nog veel meer vragen… maar ik zou al heel ver zijn als iemand mij hiermee kan helpen. Het is met spoed dat ik dit moet weten.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    KarelWillem

1. Als via foto’s programma een video kopieer (cmd + c) en vastplak (cmd+v) in de tijdbalk. Dan ziet imovie dit als foto’s.

Niet doen dus.

Via de imovie bibliotheek kan ik niet bij mijn foto’s noch bij mijn video.

Normaal gesproken zet ik alles even bij elkaar in een mapje, en sleep alles gewoon op de tijdlijn. Werkt prima.

Maar ik zie maar een heel klein miniplaatje waarin ik gewoon niet met mijn muis kan werken.

Ik heb iMovie hier niet staan, maar ‘een klein miniplaatje’ klinkt alsof het ook inderdaad gewoon dát is; een enkel plaatje.
    Probeer het ‘kopieer en plak’ systeem te vergeten. Sleep items gewoon op je tijdbalk.

En ondertussen:

Bijdrager
    Rickje

Hoi,

Met alle respect, maar dit zijn echt de basic elementen van video bewerken.

1. Als jij de video gewoon op je Mac hebt staan, dan importeer je deze in de bibliotheek van iMovie en dan ga je vervolgens editen (=in je tijdlijn slepen en knippen en plakken). Ik neem aan dat je hiervoor altijd met Windows hebt gewerkt en moeilijk aan het doen bent met kopieeren en plakken? Niet doen. Video in je bibliotheek/tijdlijn importeren (dit kan toen ik het gebruikte gewoon door het bestand op de juiste plek in het venster te slepen)

2. Geen idee wat je bedoelt. Maar je kunt vaak gewoon inzoomen of uitzoomen op je tijdlijn.

Google even hoe je een screenshot maakt op je Mac en dan kun je als je wilt op die manier laten zien hoe het eruit ziet. Al denk ik dat het in jouw geval gewoon wel handig is om even de basiskennis van iMovie te verkrijgen. Dus iMovie videotutorials zijn dan zo een gek idee nog niet…

Bijdrager
    Mevrouwtje1990

Rickje…

Ik weet hoe ik een screenshot moet maken maar niet hoe ik het hier moet plaarsen. Daarnaast ben ik ernstig visueel beperkt… ik werk dus het liefst met sneltoetsen en niet met dingen slepen… dat werkt gewoon niet als je de zoomfunctie via toegankelijkheid hebt aanstaan. Ik heb al meermalem in alle bestanden gezocht bij die bibliotheek maar kom gewoon niet bij de bestanden die ik moet hebben…..

Bijdrager
    Macgb

@mevrouwtje1990
    Ik ga er vanuit dat je met iMovie 10 werkt onder Sierra en met Fotos.
    Je fotobibliotheek moet wel als systeeembibliotheek functioneren (voorkeuren). Daarna zou je zowel je fotos als films gewoon vanuit iMovie kunnen benaderen. Let wel op met iPhoto en iMovie10 werkt dit niet meer. Je moet dus wel Fotos gebruiken.
    Zoals al gezegd copieren betekent een copie van de thumbnail.
    Als je via iMovie niet in je fotobibliotheek kunt kijken is de beste oplossing om je video vanuit Fotos te exporteren en daarna in iMovie te importeren. Vanuit de bibliotheek slepen levert alleen maar problemen op (o.a. bij foto’s een slechte kwaliteit).
    Rechts boven de tijdlijn staat een schuifregelaar waarmee je de weergave-grootte van de clips kunt wijzigen.
    Iets soortgelijks vindt je bij het tandwiel rechtsboven in je browser-venster.
    Op de site http://www.videoidee.nl vindt je een aantal nederlandstalige videotutorials voor iMovie10 (weliswaar gebaseerd op de 1e versie van iMovie10, maar nog steeds redelijk actueel) misschien heb je daar wat aan.
    My 2 cents.
    Macgb

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.