7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    aspers

SPOED: Hoe neem ik een schijf kloon mee over?

Wij hebben een paar dagen geleden op een externe schijf een kloon gemaakt van mijn HD met Crabon Copy Cloner. Op mijn huidige HD is nu iets behoorlijk in de war, dus ik wil de complete kloon van de externe HD terug zetten.

Ik wil eerst mijn huidige HD wissen en daarna de kloon (inclusief systeem, programma’s, etc) erop zetten.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Moderator
    unSOUND

Beste wat je dan kunt doen is opstarten vanaf de kloon. Dit doe je door de schijf aan te sluiten, en dan bij het opstarten van de machine de ALT toets ingedrukt te houden.

Daarna werk je dus vanaf de externe schijf, en kun je met Carbon Copy Cloner de interne schijf wissen en een kloon maken van de externe en deze op de interne laten zetten.

Bijdrager
    Napsju

Spoed? Je wilt toch geholpen worden?

Bijdrager
    nookie

Ja, maar het zou zomaar ineens kunnen zijn dat de TS een deadline heeft, vandaar SPOED.
    Het wil wel eens helpen om dat in je titel neer te zetten.

Moderator
    unSOUND

Maar het komt soms ook een beetje ongeduldig over… We hebben immers in het verleden wel vaker topics gehad met SPOED, HELP! in de titel, terwijl iemand gewoon ongeduldig was en direct geholpen wou worden…

Maar goed, met de info uit mijn eerste post moet hij/zij een eind kunnen komen…

Bijdrager
    aspers
    ”nookie”

Ja, maar het zou zomaar ineens kunnen zijn dat de TS een deadline heeft, vandaar SPOED.

Precies, jij hebt ‘m door! Had ik er i.d.d. ook wel even bij kunnen zetten. We gaan het bovenstaande proberen, en hoop dat het lukt!

Alvast bedankt!

Bijdrager
    palahala
    ”nookie”

SPOED

Misschien is het een poll waard: ik geef namelijk toe dat ik vaak wél even gniffelend kijk wat er nou weer zo belangrijk is, maar juist vanwege “SPOED” niet reageer…

EDIT: niet dat deze reactie van mij de TS geholpen zou hebben;-)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.