20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    johnwings

split view el capitan

Zou het kunnen dat split view niet werkt voor alle programma’s, zo kan ik bv excel en word niet naast elkaar krijgen. Of doe ik toch iets verkeerd?
    Alvast bedankt voor de antwoorden.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik weet dat de 2016 variant nog niet helemaal 10.11 compatible is.

Maar in andere split-screen apps werken ze prima op die manier.
    Dus er zou niet echt een reden zijn waarom dat niet zou werken.

Bijdrager
    csteelooper

Ander vraagje over split view: is het ook compatible met oude Macs, zoals mijn Late 2007 iMac? Of is er de een of andere beperking in de chipset van de inmiddels fossiele ATI Radeon HD2600 die dat tegengaat? Ik kan nog mee naar El Capitán, dus eigenlijk kijk ik er wel naar uit. Maar ik merk op m’n iPhone en iPad ook dat ik features mis waarvan ik niet snap waarom (Siri Suggestions in Spotlight, om er maar een te noemen). Daarom zou ik graag willen weten of Split View voor mij wel zal werken…

Bijdrager
    raymin

Ik denk dat je iets verkeerd doet;-)

oops je was me voor, dit is een split view met Office 2016 Word en Excel.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  raymin.

Bijdrager
    RoyHochstenbach

Om split view te laten werken, moeten beide programma’s volledige schermweergave ondersteunen. Bij Word/Excel 2016 kan ik dat doen. Bij Outlook niet, want die ondersteunt geen volledige schermweergave.

Bijdrager
    johnwings

wanneer ik bv in word lang op het groene knopje druk, komt dit op een half scherm te staan, bij excel echter krijg ik dan de melding “niet beschikbaar in schermvullende weergave”. Kan ik hier zelf iets aan doen? Moeten de programmamakers zelf een update uitbrengen waardoor deze split view werkt of zit dit in el capitan ingebakken. Het programma money opent op ¾ van mijn scherm en ik kan er dan ook geen ander naastkrijgen, zelfs bv safari niet.

Bijdrager
    johnwings

ik kan wel safari naast word, of safari naast excel krijgen, maar word en excel naast elkaar lukt vooralsnog niet. Iemand enig idee?

Bijdrager
    yasser

bij mij werkt dit wel
    geen idee wat het probleem kan zijn

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  yasser.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  yasser.

Bijdrager
    erwin33

Hoe krijg je eigenlijk twee tabladen uit FireFox in split view toonbaar?

Bijdrager
    Eprom

Splitview is leuk, maar ik blijf Spectacle gebruiken hiervoor.

Bijdrager
    KarelWillem
    erwin33 op 05 oktober 2015

Hoe krijg je eigenlijk twee tabladen uit FireFox in split view toonbaar?

Los venster van tabblad maken. Dan heb je twee vesters en kun je splitview gebruiken.

Toch?

Bijdrager
    Usain

Ja klopt.

Splitscreen is echt heerlijk op een 21:9 monitor.

Bijdrager
    erwin33

Hoe krijg je dat venster los dan?

Bijdrager
    raymin

Door op de tab in Safari te klikken en dan buiten het scherm te slepen

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  raymin.

Bijdrager
    erwin33

Ik gebruik FireFox

Bijdrager
    csteelooper

@erwin33 pak je tabblad op en sleep het naar beneden. Het wordt geopend in een nieuw venster. Net geprobeerd in Firefox en het werkt.

Bijdrager
    mujana

Ik gebruik al heel lang DoublePane…handig en effectief. Verschilt dat veel van Splitscreen zoals hier genoemd (ik heb nog Yosemite)?

Bijdrager
    csteelooper

Ja. Ten eerste is SplitView een weergave in full screen; ten tweede werkt het met de muis (je sleept een venster naar links, laat het los en het wordt passend op de linker helft van je scherm — idem voor rechts; DoublePane werkt vanaf de menubalk); Ten derde werkt het heel goed samen met Spaces en Mission Control. Je kunt apps eenvoudig van de ene naar de andere Space slepen of ze via Mission Control in de gewenste Space droppen. En misschien nog wel het meest handige aan SplitView: je kunt op de grens tussen de applicaties gaan staan en dan slepen om de schermruimte voor de applicaties anders te verdelen. Als je dat bij DoublePane probeert kom je toch weer ‘ouderwets’ aan het jongleren met vensters…

Bijdrager
    KarelWillem

Op de full-screen weergave na (thank God, want ik haat dat) kan BetterSnapTool nog steeds veel meer dan SplitView.

Vooral het slepen in alle hoeken (links, rechts, onder, boven, midden, zelf te definiëren plek) is heerlijk.

Bijdrager
    csteelooper

Ja BetterSnapTool is wel lekker… Die ken ik… Lijkt een beetje op hoe het werkt (qua slepen) in Win7 en Win8. BetterSnapTool heeft mijn voorkeur boven DoublePane…

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.