-
Ander vraagje over split view: is het ook compatible met oude Macs, zoals mijn Late 2007 iMac? Of is er de een of andere beperking in de chipset van de inmiddels fossiele ATI Radeon HD2600 die dat tegengaat? Ik kan nog mee naar El Capitán, dus eigenlijk kijk ik er wel naar uit. Maar ik merk op m’n iPhone en iPad ook dat ik features mis waarvan ik niet snap waarom (Siri Suggestions in Spotlight, om er maar een te noemen). Daarom zou ik graag willen weten of Split View voor mij wel zal werken…
InactiefAnoniem2 oktober 2015 om 12:29Ik denk dat je iets verkeerd doet
oops je was me voor, dit is een split view met Office 2016 Word en Excel.
wanneer ik bv in word lang op het groene knopje druk, komt dit op een half scherm te staan, bij excel echter krijg ik dan de melding “niet beschikbaar in schermvullende weergave”. Kan ik hier zelf iets aan doen? Moeten de programmamakers zelf een update uitbrengen waardoor deze split view werkt of zit dit in el capitan ingebakken. Het programma money opent op ¾ van mijn scherm en ik kan er dan ook geen ander naastkrijgen, zelfs bv safari niet.
erwin33 op 05 oktober 2015Hoe krijg je eigenlijk twee tabladen uit FireFox in split view toonbaar?
Los venster van tabblad maken. Dan heb je twee vesters en kun je splitview gebruiken.
Toch?
InactiefAnoniem5 oktober 2015 om 17:40Door op de tab in Safari te klikken en dan buiten het scherm te slepen
@erwin33 pak je tabblad op en sleep het naar beneden. Het wordt geopend in een nieuw venster. Net geprobeerd in Firefox en het werkt.
Ja. Ten eerste is SplitView een weergave in full screen; ten tweede werkt het met de muis (je sleept een venster naar links, laat het los en het wordt passend op de linker helft van je scherm — idem voor rechts; DoublePane werkt vanaf de menubalk); Ten derde werkt het heel goed samen met Spaces en Mission Control. Je kunt apps eenvoudig van de ene naar de andere Space slepen of ze via Mission Control in de gewenste Space droppen. En misschien nog wel het meest handige aan SplitView: je kunt op de grens tussen de applicaties gaan staan en dan slepen om de schermruimte voor de applicaties anders te verdelen. Als je dat bij DoublePane probeert kom je toch weer ‘ouderwets’ aan het jongleren met vensters…
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.