9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    rico91

Split screen ios 9 – ipad air

Deze functie zou ik graag willen proberen!
    Helaas lukt het mij niet.
    Het leek zo simpel, maar misschien doe ik iets fout. Of mijn ipad air is niet geschikt.

Het gaat om de functie split screen in ios 9 op de ipad.
    Ik wil 2 apps tegelijk kunnen gebruiken zoals hieronder.

Echter krijg ik dit te zien als ik de stappen volg zoals apple omschrijft. Van rechts naar links slepen om een tweede app ernaast te openen.
    Ik kan hiermee niet multitasken met 2 apps. De 1e app blijft op de achtergrond:

Iemand een idee?

Bijdrager
    Niels

De eerste generatie iPad Air ondersteunt alleen slide over, split view wordt alleen ondersteunt op de iPad Air 2.

Bijdrager
    mgavdhout

Er gingen al lange tijd geruchten over de introductie van split screen op de iPad, maar in iOS 9 zal de functie eindelijk geïntroduceerd worden. De iPad Air, iPad mini 3 en iPad mini 2 krijgen een uitgeklede versie van het split screen genaamd ‘Slide Over’. Een verkleinde versie van de app (zoals op de iPhone) wordt dan aan de zijkant van het scherm getoond. Door naar boven te vegen kun je een andere app tonen.

Bijdrager
    tarun

Je mist een stap. Sleep van rechts naar links EN dan van boven naar beneden. Hier vind je een filmpje die dat toont.

Bijdrager
    App69

Sorry tarun, maar fout. Kijk nog eens goed naar dat filmpje.
    Er staat een balkje in het midden, erop tikken en dan gaat hij in split-vieuw. Maar alleen op de Air2 en Mini4.
    @rico, welke Air heb je? De eerste? Jammer maar helaas. Idem hier.

Bijdrager
    rico91

Jammer! Heb idd de eerste air. Dacht dat die wua prestatie dat wel aan kon. Maar het zal waarschijnlijk wel weer een verkoop truc zijn…

Bijdrager
    Niels

Geen verkooptruc, puur omdat de iPad Air 1 maar 1gb RAM heeft.

Bijdrager
    App69

@ NielsDam, dat denk ik ook. De Mini4 kan het ook en heeft ook 2gb RAM.
    Maar toch wel een heel klein beetje een verkooptruc ook. Of denk je dat je daarvoor echt 2gb RAM nodig hebt?
    @ Rico, hoe kom jij aan je muziek op de zijbalk?
    Edit – Ik zie het nu pas. Het zijn PDF’s.

Bijdrager
    rico91

Tnx voor reacties!

@app69 ik heb daar ibooks open staan. Zijn lyrics van liedjes in pdf.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.