5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Eelke

Split albums organiseren in iTunes

Hallo,

Ik heb een groot aantal zogenaamde split EP’s en split CD’s in mijn iTunes staan. Het album is gelijk, maar er staan 2 verschillende artiesten op. Ik loop hier al een tijdje mee rond, maar ik kom er nier uit hoe ik deze nu het beste kan ordenen.

Als ik op album zoek (in bladerlijst ‘Albums’ zou ik graag de gehele cd willen vinden, dus album naam zou voor beide ‘delen’ het zelfde moeten zijn.
    Daarnaast zou ik graag willen zien dat de artiesten apart in mijn ‘Artists’ lijst komen te staan en eventueel ook als combinatie.

Bij een aantal heb ik het voor elkaar, maar bij een groot aantal volgt iTunes zijn eigen wil (voor zover dat mogelijk is..).
    Heeft iemand tips hoe split albums te organiseren? Misschien een totaal andere manier dan ik het voor ogen heb?
    Graag een uitleg erbij van hoe ik e.e.a. voor elkaar kan krijgen bij de instellingen van het nummer.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Helaas kon ik zelf niks vinden in een gerichte zoekactie. Zoeken op “split album itunes” geeft een heleboel zoekresultaten, maar alleen van ongewenst gesplitte albums, wat bij mij niet het geval is.

Groeten,
    Eelke

Bijdrager
    tinus_omt

Voor compilaties is er een apart aankruisvakje. Artiesten die alleen maar voorkomen als maker van een nummer op een compilatie worden niet getoond in de artiestenlijst.

Je kunt ook proberen te spelen met de “sort artist” instelling, daar kun je ook nog het een en ander mee bereiken. Een nadeel daarvan is dat het niet goed ondersteund wordt door andere programmas, zoals bijvoorbeeld iTunes Remote of de iPod applicatie op de iPhone.

Bijdrager
    Eelke

De compilatiefunctie ken ik, maar het nadeel hiervan is dat artiesten uit de ‘artists’ lijst gehaald worden. Bij een ‘echte’ compilatie cd (elke nummer een ander artiest), lijkt me dit wel gewenst. Bij een split album niet.

Ik heb al wat geprobeerd met het “sort Artist” vakje, maar ben nog niet tot het gewenste gekomen. Ik hoop dat iemand anders nog suggesties heeft.
    In ieder geval bedankt.

Bijdrager
    Ir.Bob

Mijn suggestie zou zijn om bij Album Artist beide namen in te vullen en bij Artist een van beide afhankelijk wij het uitvoert natuurlijk.

Bijdrager
    Eelke

Als ik doe wat ir. Bob aangeeft, dan krijg ik de artiesten niet apart in de artists lijst.
    Ik heb bijvoorbeeld een split “Passiv dödshjälp / Livstid”

mijn artiestenlijst zou ik dan graag zo zien:

artists
    Livstid
    Passiv dödshjälp / Livstid
    Passiv dödshjälp

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.