30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:

Bijdrager
    lunapics

Splinternieuwe MacBook batterij laadt tot 95%

Hallo,
    Mijn MacBook Pro 2.16 GHz Intel Core 2 Duo is een leuk beestje.
    Sinds vandaag (staat al uren aan op netspanning) laadt mijn batterij tot 95% op.
    Als ik percentage verander in time dan staat hij (zij?) uren te calculaten.
    Is dit een voorteken van een maandagochtenbatterij of is er iets anders?
    Dank

Bijdrager
    Maced.2

nee hoor niks aan de hand…….:D

Moderator
    unSOUND

Bijdrager
    Maleise Beer

@unsound:

Dit ging over de eerste serie Core Duo Macbooks.
    Geldt dit dan ook voor de nieuwere Core 2 Duo’s?

Moderator
    unSOUND

Vaak wordt dezelfde accu in meerdere series gebruikt… Daarom vragen ze ook naar het serienummer van je accu, niet van je MacBook.

Bijdrager
    Maced.2
    ”Maleise

@Unsound:

Dit ging over de eerste serie Core Duo Macbooks.
    Geldt dit dan ook voor de nieuwere Core 2 Duo’s?

nee dacht het niet :wink:

Bijdrager
    lunapics

Apple has initiated a worldwide battery exchange program for certain rechargeable batteries that were sold for use with 15-inch MacBook Pro computer systems from February 2006 through May 2006.

Mijn MacBook is in week 46-2006 geproduceerd.

Als ik op alleen batterij werk dan schiet de ‘time’ nogal heen en weer:
    3.03 naar 2.19 en nu weer 2.55 (heeft natuurlijk met de activiteit te maken maar ik vind de verschillennogal groot)

Moderator
    unSOUND

Maar het serienummer komt dus ook niet overeen ?

De accu’s die in de PowerBook van 2004 gingen, zaten ook nog in de PowerBook van 2005… om maar wat te noemen. En als je met MacTracker kijkt zie je dat hetzelfde type accu ook in de latere MacBook Pro’s is gegaan…

Bijdrager
    PietjePuk

Potver, ik kom blijkbaar in aanmerking voor een nieuwe batterij. (heb net gekeken). Euhm, moet ik ermee terug gaan, krijg ik direct een nieuwe mee? Ik heb namelijk geen serial n° meer omdat mn LogicBoard vervangen is. Zodus kan ik ook precies geen via het net aanvragen.

Bijdrager
    ocramarco

Voor het vervang programma moet je je oude serienummer (die op de factuur staat of doos, let hierbij wel op omdat bijv. machouse weer hun eigen serienummers op de factuur zetten) gebruiken.

Dit probleem heb ik ook gehad toen mijn ibook g4 batterij vervangen werd.

Bijdrager
    Xcode
    ”lunapics”

Hallo,
    Mijn MacBook Pro 2.16 GHz Intel Core 2 Duo is een leuk beestje.
    Sinds vandaag (staat al uren aan op netspanning) laadt mijn batterij tot 95% op.
    Dank

Als dit de eerste keer is dat je de batterij oplaadt is dat niet een ramp. Zodra de batterij vaker bij 95% blijft steken, zou ik even naar de winkel gaan waar je ‘m gekocht hebt. Als je ‘m via internet besteld hebt kun je de Apple-hulplijn bellen.

Bijdrager
    lunapics

Ander serienummer, lijkt totaal niet op de Apple nummers.
    Ik laat mijn batterij even leeglopen en laadt hem (haar) dan maar weers eens opnieuw op.
    Ik hou u op de hoogte:?

Bijdrager
    J.
    ”PietjePuk”

Potver, ik kom blijkbaar in aanmerking voor een nieuwe batterij. (heb net gekeken). Euhm, moet ik ermee terug gaan, krijg ik direct een nieuwe mee? Ik heb namelijk geen serial n° meer omdat mn LogicBoard vervangen is. Zodus kan ik ook precies geen via het net aanvragen.

Je moet gewoon dat formulier invullen, en dan sturen ze u een goede batterij op en kan je je oude terugsturen.

Bijdrager
    PietjePuk

Hoe stuur je zo’n ding op met de post? Betalen zij de kosten?

Bijdrager
    tuinman
    ”PietjePuk”

Hoe stuur je zo’n ding op met de post? Betalen zij de kosten?

Mischien eerst Apple zelf opbellen?

Bijdrager
    PietjePuk

Kmoet maandag toch naar Gent, k kan dan evengoed eens langsgaan in itPro.

Bijdrager
    japser909

goedkope batterijtjes :?

Moderator
    unSOUND

Tja, gemaakt door LG / Philips hè….

Bijdrager
    Buzz
    ”lunapics”

Niks aan de hand inderdaad. Je batterij is waarschijnlijk gewoon nog niet goed gecalibreerd.

Lees hier de instructies maar eens:
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86284

De nederlandse vertaling is nog niet bijgewerkt voor de Intel machines.

De informatie is ook in de Mac Help te vinden.

Bijdrager
    vogel

Vorige maand een nieuwe batterij voor m’n iBook G4 gekocht en die laadt vanaf het begin slechts tot 90%. Gekalibreerd en wel.
    Is dat normaal? De test heb ik gedaan met Coconut battery.

Bijdrager
    Juch

Ik had het ook al ergens anders gepost, in een wat oudere topic, maar kreeg daar geen oplossing. Hier wellicht wel…

Iemand een tip om mijn battery health omhoog te krijgen? Hij is in de kerstdagen van 95-97% in een keer gezakt naar 86%. Ik wil mijn MacBookje zo goed mogelijk verzorgen, dus als iemand iets weet om mijn battery health weer te verhogen naar 95% ofso……graag:D Volledig leeghalen en daarna volledig opladen heb ik al geprobeerd…

Bijdrager
    Juch

ik heb net mn batterij eruit gehaald. Zitten twee kleine putjes in vlak bij mn serial nummer. Best raar. Ik heb mn batterij niet zelf laten vallen, laat staan dat er op het vlakke deel 2 putjes in zitten.

Ik heb wel mn MacBook vorige week een nieuwe TopCase laten inzetten bij de Apple Centre in Maastricht…..Ik houd er niet van om mensen te beschuldigen, maar het is ook sindsdien dat ik iets aan mijn battery health opmerk.

Zouden die 2 putjes, van ongeveer een milimeter diep er iets mee te maken kunnen hebben?

Bijdrager
    eMacPaddy

misschien is dat een andere batterij die je hebt teruggekregen.

Bijdrager
    vogel
    ”Juch”

ik heb net mn batterij eruit gehaald. Zitten twee kleine putjes in vlak bij mn serial nummer. Best raar. Ik heb mn batterij niet zelf laten vallen, laat staan dat er op het vlakke deel 2 putjes in zitten.

Ik heb wel mn MacBook vorige week een nieuwe TopCase laten inzetten bij de Apple Centre in Maastricht…..Ik houd er niet van om mensen te beschuldigen, maar het is ook sindsdien dat ik iets aan mijn battery health opmerk.

Zouden die 2 putjes, van ongeveer een milimeter diep er iets mee te maken kunnen hebben?

Hoe oud is je MacBook? Dat je batterij achteruit gaat is in ieder geval normaal.

Bijdrager
    Juch

gekocht half-eind augustus

Bijdrager
    vogel

Dan issie nu bijna vijf maanden oud. Ik denk dat dit eigenlijk wel normaal is. Na 2,5 jaar werkte de batterij op mijn iBook echt slecht en gaf het metertje nog tussen de 50 en 60% aan.

Bijdrager
    dj_53

Als je thuis werkt op je MacBook is het dan beter om constant de adapter in je MacBook te hebben of telkens je batterij opladen, adapter eruit tot hij weer leeg is?

Bijdrager
    Buzz

Uiteraard is het voor de levensduur van je batterij het beste om zoveel mogelijk op het stopcontact aangesloten te werken.

Bijdrager
    GREENSKiN
    ”Buzz_D”

Uiteraard is het voor de levensduur van je batterij het beste om zoveel mogelijk op het stopcontact aangesloten te werken.

Nee, het beste voor je batterij is om de batterij ‘gewoon’ te gebruiken. Dat betekend:

1) regelmatig van netstroom af en je laptop als echte laptop gebruiken (hé, daar istie voor!)
    2) de batterij niet te vaak helemaal leeg te laten gaan (dit was voor de ouderwetse NiCad’s dan wel weer goed)

Overigens, 95% power is heel normaal. Het wordt hoogstens niet helemaal correct weergegeven. Ik zou je geen zorgen maken. Je kan ervan uit gaan dat je ieder jaar minstens 10% batterij capaciteit verlist.

Bijdrager
    Buzz

Ja, je hebt wel gelijk dat het ook weer niet optimaal is om de batterij helemaal nooit te gebruiken inderdaad. Dat had ik erbij moeten zeggen. Apple legt het hier allemaal netjes uit:
    http://www.apple.com/batteries/
    http://www.apple.com/batteries/notebooks.html

In ieder geval is het na elke keer opladen weer in één keer compleet ontladen de beste manier om je batterij snel achteruit te laten gaan. Het aantal laadcycli is de belangrijkste beperkende factor als je je batterij bij normale temperaturen gebruikt.

Ik hang hem thuis en op mijn werk in ieder geval altijd meteen aan het stopcontact. Ik gebruik hem dan ook met een extern scherm en toetsenbord. Er is geen enkele reden om dan de batterij te gebruiken. Onderweg gebruik ik hem uiteraard gewoon op zijn batterij, zodat deze ook in gebruik en daardoor in goede conditie blijft.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.