7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    R P

Spinning beach ball of Death. MBP mid 2012.

Van de ene op de andere dag begon de MBP van een goede vriend van mij zeer traag te werken en dat vervelende balletje kwam steeds in beeld.

Onze eerste indruk was: falende HDD.
    (RAM en Activiteitenweergave gecheckt en was in orde)

Hij wilde toch al eens overstappen naar SSD. Zo gezegd zo gedaan…
    Samsung Evo 850 besteld, geplaatst en clean install uitvoeren.

De installatie stond wel erg lang op :”about 11 minutes remaining” .. En een nacht later op 3 minuten.
    Er was duidelijk meer aan de hand!!
    Mountain Lion dan maar eens geprobeerd, zelfde verhaal, Mavericks ook.

Nog maar eens open gemaakt en bij nader inzien vonden wij verdachte “slijtage” plekjes op de HDD kabel die het logic board en de HDD verbinden.
    (Merkwaardig want de MacBook was nog nooit open gemaakt na aankoop).

Op Youtube las ik dat deze slijtage storing kan veroorzaken en dus heb ik deze op advies eerst eens afgeplakt zodat ze niet meer in contact konden komen met de case.

Een ruime dag later is het mij nog altijd niet gelukt om OS X normaal te installeren..

Zou de oorzaak dan toch een defecte HDD kabel kunnen zijn? (50 euro bij iFixit).

Graag jullie hulp!!

Bijdrager
    R P

Oh en een toevoeging.
    het is 1x gelukt Yosemite erop te krijgen. Alles werkte even lekker snel (photoshop geopend binnen 2 seconden, meerdere programmas tegelijk open zonder balletje)
    Daarna heb ik heb afgelosten en meegegeven en vervolgens keerde die beach ball of death terug..

Bijdrager
    R P

Afgesloten* en de MBP meegegeven.

Bijdrager
    fixar

Het lijkt wel op kabel-issues ja….

Lukt het wel om de installatie van het OS uit te voeren wanneer je de SSD in een USB-enclosure (± 15 euro) plaatst?

Dan kun je er met enige zekerheid van uitgaan dat inderdaad de bekabeling naar de HD problemen heeft.

Bijdrager
    R P

Ja dat zou inderdaad een laatste test kunnen zijn.. Helaas heb ik zo’n ding niet..;)

Bijdrager
    R P

Usb naar SATA kabel besteld.. Als ik meer weet laat ik het weten.
    Reacties zijn nog altijd welkom.

Bijdrager
    R P

Opgelost!

Het is het kabeltje! (Kabel een beetje naar boven buigen en hij werkte weer).

Kabel is inmiddels besteld bij iFixit.. 2-8 weken wachten.

Hebben jullie betere adresjes voor onderdelen in NLD / België voor toekomstige reparaties?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.