7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    vanhaze

Spinning ball omdat NAS niet meer aangesloten is.

Beste allen,

I heb een synology NAS aangesloten gehad maar al een tijd terug weer afgekoppeld.
    Nu komt het regelmatig voor dat, wanneer ik binnen een programma iets wil openen,
    blijkbaar mijn mac nog steeds op zoek gaat naar de NAS, die er dus niet meer is.
    Dit geeft steeds een spinning ball en moet dan het programma force quitten.

Ik heb bij mijn weten nooit de NAS ge-automount, waardoor er nu misschien nog een onzichtbare koppeling naar de NAS
    aanwezig zou zijn.

Weet iemand raad ?
    BVD !

Bijdrager
    Furbz

Ik weet niet wat je bedoelt met automount, maar misschien bij je accountinstellingen automatische verbinding een link naar je NAS staan?

Bijdrager
    Blieper

Denk niet dat het om die NAS gaat, maar dat het meer om je systeem gaat. Waarom denk jij dat het door de (niet aanwezige) NAS gaat?

Is dan niet toevallig je Time Machine aan het Back-Uppen? Dan heb ik dat ook vaak, maar is niet storend voor mij

Geblokkeerd
    Anoniem

“binnen een programma iets wil openen”

Binnen welk programma wat wil openen?

Zodra je het systeem een keer opnieuw opstart is die NAS echt niet meer gekoppeld. Mijn Synology moet handmatig worden gekoppeld dus ik neem aan dat die van jou dat ook moet.

Bijdrager
    Blieper

Kan wel als je hem in je inlogscherm hebt toegevoegd;-)

Ik heb een publieke map gemaakt die opent elke keer op mn mac als ik hem opstart, dus het kan wel, volgens mij doet hij dat al automatisch voordat Sierra uitkwam

Bijdrager
    Pasav

Kan het zo zijn dat er bij de programma’s een verwijzing staat van recent geopende bestanden naar de oude NAS, probeer deze lijst dan eens te verwijderen.

Bijdrager
    Shmoo

En anders.. Laat Spotlight eens opnieuw alle bestanden op je computer indexeren.

Systeemvoorkeuren > Spotlight > Privacy en dan via het Plusje links onderaan de HD toevoegen en daarna weer verwijderen. Dat zorgt er voor dat Spotlight opnieuw gaat indexeren.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.