14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    jetgadget

Spiksplinternieuwe MacbookPro 2011 doet raar?

Sinds een week of 4 een macbook in bezit, gekocht bij de MM.

Valt mij op dat deze vanaf het begin al erg warm word, maar dit is mn eerste mac en misschien is dit wel normaal?
    Hij word iig echt heel heet..

Ik heb gisteren dus gehad dat ik de Mac niet kon afsluiten, heel vreemd en vandaag ineens haal ik hem uit de sluimerstand en zie ik dit

zie filmpje want hoe leg je dit in hemelsnaam uit ? http://www.youtube.com/user/jetgadget?feature=mhum

Hij reageerde nergens op en de strepen flikkerden, net alsof er iets mis was met de videokaart.
    Na een harde reset deed deze het weer.

Heeft iemand anders dit meegemaakt of gezien .. moet ik hiermee terug naar de winkel?

Bijdrager
    Jordy

1) Wat is heet? Het is normaal dat een MacBook vrij warm wordt

2) Toevallig RAM geheugen bij geprikt of vervangen? Ik heb ook eens zoiets gehad, en dat bleek dat er een RAM module niet helemaal goed zat (bij een APR tijdens aanschaf laten doen overigens).

Anders even terug gaan.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik zou z.s.m even teruggaan naar de winkel, en de problemen aangeven. Je bent hem dan misschien wel een paar weken kwijt, maar beter nu, dan wanneer ie uit de garantie is.:smile:

Heb je de temperaturen weergegeven met de iStat Pro-widget? Hoe hoog komt ie max?

100 ºC is niets bijzonders, maar welk model heb je precies?

Bijdrager
    Afroman

Nou, een sandybridge model zo te lezen.

Bijdrager
    jetgadget

Ik zal eens in de gaten houden of deze echt te warm word en die tool testen bedankt SunKeeper.
    Jordy en Afroman het is idd een nieuwe 13″ i5 MBP.

@1984 Bedankt voor de link. Dat is inderdaad precies hetzelfde wat hier gebeurde!
    in het midden van het scherm die rare strepen.. en na een reboot werkt alles weer.
    Men denkt daar echt hardware. . dat maakt het lastig want nu na 2 keer booten doet de Mac het nog steeds prima.. en ik vraag me dus af wat ze bij de Mediamarkt daaraan gaan doen.. .

Bijdrager
    Nipje

@Afroman Hahaha er is er weer eentje jaloers op de Sandy Bridge modellen. Waar slaat die conclusie van je nou weer op? Het zijn prima laptops, ze worden heet zoals elke andere macbook pro en ze werken goed.

Bijdrager
    jetgadget

mee eens Nipje..!

jammer Afroman liep in mn vorige post ook al te bashen..
    Lighten Up please

Bijdrager
    Afroman

WTF! Er staat toch in de titel een 2011 model? Dan ga ik ervanuit dat het een Sandy Bridge model is. Hoezo is er eentje jaloers?

Sunkeeper vroeg welk model het was en daar geef ik gewoon antwoord op.

Bijdrager
    jetgadget

@ Afroman, jouw reacties komen soms negatief over.. weet niet of je het zo bedoeld maar uitroeptekens en wft dat soort dingen is toch niet nodig… ?

Bijdrager
    Welles

Jetgadget, zit je tijd nou niet te verdoen op dit forum. Direct terug naar de winkel en met een nieuwe naar huis.

Bijdrager
    SunKeeper
    Afroman op 27 april 2011

Sunkeeper vroeg welk model het was en daar geef ik gewoon antwoord op.

Eigenlijk bedoelde ik de grootte, en in het kort de specs. Maar dat heb ik ook totaal niet duidelijk gezegd, dus daar kon je niets aan doen. Want Sandybridge is de de hele 2011-lijn, dus daar komen in dit geval nog niet veel verder mee.:wink:

@ de rest: Afroman bedoeld het goed, ook al gebruikt ie minder voor de hand liggende taal. We hoeven toch niet zo precies op iedere letter te gaan letten?:innocent:

Als we het maar begrijpen, alleen wordt in dit geval wel erg snel de conclusie ‘jaloezie’ getrokken. Het was puur informatief bedoeld.

Bijdrager
    Afroman
    jetgadget op 27 april 2011

@ Afroman, jouw reacties komen soms negatief over.. weet niet of je het zo bedoeld maar uitroeptekens en wft dat soort dingen is toch niet nodig… ?

Ja no shit, als ik een normale reactie plaats en er wordt bizar gereageerd raak ik daar geïrriteerd door.

En verder is er niks mis met vloeken.

Bijdrager
    jetgadget

Nou ik vind het zonde van het forum dat gevloek en dat geirriteerde gedrag.
    on topic

De Macbook doet het nog steeds prima de storing heeft maar een keer opgetreden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.