7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Koetjesreep

[Speurneuzen] Hulp gevraagd bij huurcommissie

Forumvrienden,

Het volgende: Mijn verhuurder heeft zich niet gehouden aan de wettelijke deadline van 1 Juli voor het verstrekken van de afrekening van de servicekosten.

Nu kan je bij de huurcommissie een procedure in gang zetten bij:
    de verhuurder heeft op de uiterste afrekendatum geen afrekening verstuurd

Alleen kan ik het formulier niet vinden dat over deze kwestie gaat.
    Wie-o-wie kan mij helpen?

Bijdrager
    Yaris

Het formulierenoverzicht van de Huurcommissie vind je op http://www.vrom.nl/pagina.html?id=9862

Bijdrager
    Koetjesreep

Die had ik gevonden, maar het enige formulier dat ik kan vinden wat enigszins in de buurt komt is,

Verzoek om uitspraak over de afrekening servicekosten.

Maar als ik dit bekijkt moet ik de servicekosten mee zenden en gaat dit meer over de hoogte er van. Terwijl ik hem dus nooit ontvangen heb.

Bijdrager
    Yaris

Dat is wel degelijk het juiste formulier, Koetjesreep.

Er staat een vraag in “Heeft de verhuurder over deze periode(s) een eindafrekening gegeven? Ja/Nee”

Van iets dat je niet gekregen hebt kun je geen kopie meezenden.

Bijdrager
    Koetjesreep

Bedankt!

Moderator
    Poezenbeest

In dit geval is het inderdaad de juiste procedure volgens mij (misschien anders even bellen), of ze nou teveel afrekenen, of dat ze te laat afrekenen is beide een verzoek om een uitspraak.

Overigens ben ik benieuwd naar het doel van je verzoek.

Bijdrager
    Koetjesreep

Nou, ik vind het onrechtvaardig. Wij moeten steeds betalen betalen betalen.

Nu is er dit jaar ook brand geweest en de communicatie is waardeloos en een week zonder stroom gezeten.
    Verder erger ik mij dus aan het gebrek aan communicatie (ook al een klacht bij hun ingediend).

Ze zijn iets wettelijk verplicht, maar lappen het aan hun laars want ze vinden het te moeilijk om in 6 maanden 1 a4tje uit te printen.

Ik hoop hiermee dat de wooncommissie ze een waarschuwing kan geven of iets dergelijks.
    De verhuurder moet zich ook gewoon aan de wet houden. Ik zit dringend op dit geld te wachten wat ik maanden te veel heb betaald.

Ik weet zelf ook niet wat de wooncommissie hier verder aan kan doen, maar het is toch een signaal dat ik afgeef dat ik het niet eens ben met hun laksheid.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.