21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Grave

Speurders oplichters?

Was even aan het zoeken op speurders.nl en zag echt heel goedkoop mac pro’s etc staan. Voor 500-700 euro, nieuwste modellen etc. Lijken me oplichters, iemand hier ervaring mee? Staan namelijk meerdere advertenties van verschillende mensen.

http://www.speurders.nl/search.php?page=7&title_descr=apple&order=ad_sort_time_desc&sg=1

Inactief
    Anoniem

Het kan gewoon niet. Een ACD 30 inch voor 900 euro

Bijdrager
    Grave
    ”MacApp”

Het kan gewoon niet. Een ACD 30 inch voor 900 euro

Idd en macbook pro voor 600 etc, staan echt allemaal van zulke advertenties die niet kunnen van heel veel verschillende mensen. :o

Bijdrager
    505

Als je Marktplaats er over inlicht halen ze het best snel weg.

Ik weet niet of die rapporteer functie ook bij Speurders is, maar zoiets kan wel helpen.

Bijdrager
    edward00
    ”505″

Als je Marktplaats er over inlicht halen ze het best snel weg.

Ik weet niet of die rapporteer functie ook bij Speurders is, maar zoiets kan wel helpen.

Gewoon contact gebruiken heb ik ook eens gedaan. Wat ook zo fake is die mp4 nanorip spelertjes.. en dan als titel “ipod”

Bijdrager
    Cloudsurfer

Woei! PowerBook G4 15″, conditie: nieuw. voor 540 euro

geen wonder dat mensen in dit soort dingen trappen. Best een aantrekkelijk prijsje.

Bijdrager
    Turbanus

Die figuren hebben alwel in de gaten dat het op de Markplaats nauwelijks lukt om gestolen waren goedkoop aan te bieden. Daarom zoeken ze nu hun heil op Speurders. Een onderdeel van de Telegraaf. Die “luistert” niet zo snel naar argumenten van gedupeerden en halen niet zo snel advertenties weg. Ze voelen zich er dus veiliger. Gewoon doorsturen naar http://www.politie.nl

Bijdrager
    acb

Ik heb laatst mijn Canon XM-2 te koop gezet op dit soort sites, ik werdt helemaal plat gemailed door “broeders”, “vrienden” en “collega’s” uit Nigeria….

Allemaal kakkerlakken zijn het!

Bijdrager
    Grave

Het zijn idd weer de nigerianen, ze moeten alle shit uit Nigeria gewoon standaard bannen. Je krijgt echt zoveel troep op internet door die gasten.

Bijdrager
    acb

Ik heb op tv een keer een reportage voorbij zien komen hierover, de politie daar treed er wel kei-hard tegen op en houden soms razzia’s in internet cafe’s. Het is voor die gasten gewoon makkelijk geld verdienen ook omdat ze weinig te verliezen hebben, helemaal omdat er in 0031 erg veel lompe mensen zijn die in die grapjes blijven trappen….

Bijdrager
    trabant

Mag ik de aloude wijsheid

Als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat wellicht ook zo[/list:u:6075c297f2] nog even van stal halen? Het betreffende wetsartikel heet in Nigeria nummer 419 en wie daarop googlet komt soms vermakelijke dingen tegen.
      Je kunt niet zeggen dat die Nigerianen lui zijn. Ze zijn eigenlijk best wel ondernemend en maken gebruik van dezelfde hoofdzonde als al die topmanagers die een miljoenenbonus krijgen om een paar duizend man op staat te zetten: ordinaire hebzucht.
      Wie er nu nog in tuint moet niet komen huilen: eigen stomme schuld.

Bijdrager
      Turbanus

Je kunt het ook zien als een vorm van ontwikkelingshulp natuurlijk…. :innocent:

Bijdrager
      Ragbak

Probeer maar eens contact op te nemen met de verkopende partij, wanneer je een mailtje terug krijgt in het engels weet je al voldoende… ben je nog steeds aan het twijfelen email adres kopieeren en plakken in google… werkt ook, en als de verkoper te vaak emailadressen wisselt dat deze niet op google terug te vinden is even een regeltje uit de email kopieeren en wederom plakken in google et voila! deze email sturen ze naar iedereen. en anders onder rembours.

Bijdrager
      iDuck

Tja, zo doorzichtig als het maar kan zijn die oplichters. (gelukkig maar)

Maar waar ik mij altijd over verbaas is dat ze heel beleefd de mail starten en steeds onfatsoenlijker worden. Met ‘urgent’ hier en ‘urgent’ daar (want één van zijn bedrijven heeft dit direct nodig;) ). Ik zie me al op koopwaar reageren met de mededeling dat ik het zeer snel nodig heb dus “jij moet snel aan mij verhandelen.”

Dit hebben ze denk ik niet eens door… ach we noemen het maar een cultuur verschil. :)

Geblokkeerd
      Anoniem

Ik zag laatst ook op marktplaats een advertentie “Nieuwste telefoon Apple”

Dat was dus nog voor de iPhone, en een foto erbij van een lelijk apparaat :nietblij: :grrr:

Bijdrager
      LittleJohnny

Nieuwe MBP voor 500,-.. :roll:

Bijdrager
      domien

Ach ik kan niet eens uit Roemenie op marktplaats komen, ach als ik wil kom ik er toch via een proxy. Zoveel kunnen ze niet doen tegen die oplichters dan ze oppakken en voor 10 jaar achter slot te doen.

Bijdrager
      acb

10 jaar? Als ik hie rin NL een klomp lood door je harses heen blaf dan krijg ik misschien net 3 jaar en een jaartje tbs…:?

Bijdrager
      trabant
      ”domien”

Ach ik kan niet eens uit Roemenie op marktplaats komen, ach als ik wil kom ik er toch via een proxy.

Ligt dat aan jouw provider, of blokkeert marktplaats.nl IP-adressen uit bepaalde gebieden?

Bijdrager
      domien
      ”trabant”
      ”domien”

Ach ik kan niet eens uit Roemenie op marktplaats komen, ach als ik wil kom ik er toch via een proxy.

Ligt dat aan jouw provider, of blokkeert marktplaats.nl IP-adressen uit bepaalde gebieden?

Dat ligt aan marktplaats, iedereen heeft er last van, niet alleen ik.
      Marktplaats blokeert dus ip adressen uit bepaalde landen.

Bijdrager
      Ragbak

misschien discriminatie dat ip adressen filteren,maar wie gaat er nou bv in Roemenie een macbook ophalen omdat deze een 100 euro goedkoper is als in nederland.

ik geloof niet dat er veel serieuze verkopers zullen zijn in het buitenland (belgie niet meegerekent)

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.