13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Sven van de Scheur

Spetters op scherm macbook, hoe het beste schoonmaken?

Wat spetters vocht is er op mijn scherm gekomen en nu vraag ik mij af hoe ik dit het beste schoonmaak….

http://www.apple.com/nl/support/macbook/care/

Dit heb ik gelezen maar dat levert ook wat vragen op:

Schakel de MacBook uit, koppel de lichtnetadapter los en verwijder de batterij.
    Maak een schone, zachte en pluisvrije doek of een stuk keukenpapier vochtig met water en wrijf het scherm schoon. Spuit nooit vloeistof rechtstreeks op het scherm.

Nu vertrouw ik keukenpapier niet zo dus zijn er andere goede voorbeelden van te gebruiken doekjes? (ik snap de omschrijving ook niet helemaal)
    [/list]

Bijdrager
    dvdh

Met een microvezel doekje waarmee je ook professionele cameralenzen schoonmaakt werkt het perfect. Te halen bij de betere fotozaken. Zeker niet nat maken maar vochtig.

Bijdrager
    MacX

Brillen doekjes zijn een stuk goedkoper en doen precies het zelfde.

Bijdrager
    dvdh

Dat zijn inderdaad bijna dezelfde soort doekjes.

Bijdrager
    Bor

Dan moet je wel de stoffen brillendoekjes hebben, niet de vochtige wegwerpdingen. Die moet je sowieso ook niet gebruiken voor je bril, want je poetst de beschermlaag van je glazen ermee weg:P

Bijdrager
    Joffry

Elk microvezeldoekje (wat vochtig gemaakt).

Bijdrager
    Jarik

Moet je hiervoor persé de batterij uit je macbook halen of kun je die doekjes ook gebruiken als je computer gewoon uit staat, of zelfs als hij aanstaat?

Bijdrager
    Bor

Lees nog eens de instructies zou ik zeggen…

Bijdrager
    Calpa

Gaat het om de nieuwe of de oude MacBooks?

Bij de nieuwe is het namelijk niet zo moeilijk; glassex of een equivalent, het is immers glas.

Bijdrager
    Sven van de Scheur

het is een witte;) van vorig jaar;) dus ik kan bij de hema gewoon een paar brillendoekjes halen en die over mn scherm halen? (mijn originele apple doekje is vies/kwijt)

Bijdrager
    mtooster

hoe ik altijd een scherm schoonmaak:

beetje asemen en dan je mouw eroverheem :P
    en als ie echt heel vies is, gewoon even de vaatdoek van het aanrecht pakken, ff een beetje onder de kraan, en poetsen maar….
    (zo’n microvezelvaatdoek is wel wat beter tegen strepen overigens…. )

en die batterij hoeft er echt niet uit hoor, tenzij je echt met water gaat lopen gooien. (dat is volgens mij typisch een gevalletje ‘amerikaanse waarschuwing’)

Bijdrager
    Jarik

Dank je.
    Hier heb ik wat meer aan dat het nutteloze commentaar van Bor. Tuurlijk staat er wat in de gebruiksaanwijzing, schat.
    Maar het gaat me erom: waarom moeten die batterijen er perse uit? Is er iets van statische elektriciteit wat ergens voor kan zorgen?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.