5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Bommeltje

Spellingscontrole uitzetten?

De spellingscontrole in Mail weet blijkbaar veel beter dan ik wat ik wil schrijven.
    Linkkleur wordt lijkkleur en meer van dat soort ongemakkelijke verbeteringen.

Hoe zet ik deze uit?
    Alvast bedankt voor je reactie.

Bijdrager
    Bommeltje

Oh gevonden. Had al wat minuten op OMT gezocht, maar kom ‘m nu tegen in een heel oud bericht.
    Wijzig –> Spelling en Grammatica.

Gaat over – sorry voor de onnodige post.

Bijdrager
    Atjous

Mooi dat je het zelf hebt opgelost. En inderdaad: actieve spellingscontrole is een b*tch, soms. Ik zag ooit de suggestie voor mijn neus verschijnen om integratievraagstuk te wijzigen in interneringskamp.

Bijdrager
    iep

Als je Lion/Mountain Lion draait moet dat via de systeemvoorkeuren. Daar moet je het onderdeel voor taal & tekst hebben. De optie die je daar zoekt heet in het Engels “correct spelling automatically”. Als je dat uit zet heb je nog wel de spellingscontrole maar zonder dat ie zelf het juiste woord gaat bedenken en invullen.

Bijdrager
    wdele
    Atjous op 07 juni 2013

Mooi dat je het zelf hebt opgelost. En inderdaad: actieve spellingscontrole is een b*tch, soms. Ik zag ooit de suggestie voor mijn neus verschijnen om integratievraagstuk te wijzigen in interneringskamp.

Waarom hebben ze het toch;) En ik geloof het omdat je profielfoto Bender is:D

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.