14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    TypeWriter

Spellingcorrectie uitzetten?

Weet iemand een (verborgen) methode om de spellingcorrectie uit te zetten?

Elke keer als ik iets intyp waarvan de iPhone vindt dat het iets anders moet zijn, wordt het vervangen. Ik schat dat op deze manier 10% van de spelfouten door mij gemaakt wordt en de iPhone de overige 90% voor zijn rekening neemt! Ik bedoel dus dat in 9 van de 10 gevallen de ‘correctie’ van de iPhone juist NIET doet wat de bedoeling is…

Wat mij betreft mogen ze dat uitzetten, want ik krijg er een sik van.

HE

Bijdrager
    MarcelK

Probeer deze tip van iPhoneclub.nl

Bijdrager
    Hanky Dussen

Of je typt een willekeurige letter, zet de cursor ervoor en typt dan je bericht. 8)

Bijdrager
    roy

Kan je een voorbeeld geven? Ik ben namelijk gewoon ontzettend nieuwsgierig waarom zoveel mensen last hebben van autocorrectie. Ik stuur ongeveer 500 sms-jes per maand en heb nergens last van! Dus type je soms in breezah taal of dingen als w8 ipv wacht?

Bijdrager
    TypeWriter

Ik typ gewoon ABN, en soms SMS maar meestal email, of notes, of agenda. Maar het gaat meestal om afkortingen of engelse woorden, die gewoon in de tekst moeten komen.
    Zoals het woord INIT dat wordt veranderd in UNIT.
    Dat soort dingen, erg irritant. Maar dat van die letter ervoor zal ik eens proberen. Een Lets toetsenbord gaat me een beetje ver.

En nu we toch bezig zijn: ook cursortoetsen zouden van pas komen. Het vergrootglaasje is mooi gevonden, maar toch behoorlijk tijdrovend.

Waarom zou je je toetsenbord niet gewoon naar believen kunnen indelen (is dit een gouden idee voor een ontwikkelaar?), zodat je toetsen kunt toevoegen met ‘.nl’ en allerlei sneltoetsen? Als er iets schreeuwt om een handige ‘Typinator-achtige’ toepassing dan is het de iPhone.

Bijdrager
    Pieterr
    ”MarcelK”

Probeer deze tip van iPhoneclub.nl

:lol: Ha ha. Die is geinig. Leer ik nog een woordje Lets. (“Aiziet”)
    Marcel, bedankt voor deze tip. Ik had me hier ook eerder aan ge-ergerd.

Bijdrager
    TypeWriter
    ”roy”

Kan je een voorbeeld geven? Ik ben namelijk gewoon ontzettend nieuwsgierig waarom zoveel mensen last hebben van autocorrectie. Ik stuur ongeveer 500 sms-jes per maand en heb nergens last van! Dus type je soms in breezah taal of dingen als w8 ipv wacht?

Er schiet me nog één te binnen:

ik type in [email protected] (ja, echt!)
    en de iPhone zet steevast een quote voor de t. Hadden ze de naam t-mobile toch minstens in de dictionary kunnen opnemen….

Bijdrager
    Man on Fire

Kan het trouwens zo zijn dat om de iPhone woorden te “leren” je het gewoon in een mailtje naar jezelf zet? Ik had een mailtje naar iemand gestuurd met daarin ff, wat eigenlijk heel slecht is natuurlijk, maar daarna deed hij het gewoon. Of heb ik het gewoon vaak getypt en weet hij het dan? Iemand hierin een verlichtend beeld?

Bijdrager
    roy

Je weet dat je meerdere keyboards kan gebruiken he? Dus ook de Engelse voor Engelse woorden…. en na drie keer corrigeren pakt je iPhone het nieuwe woord voor zover ik weet.

Bijdrager
    Man on Fire

Nou no offense maar hebbet net geprobeerd en tis dikke poep met dat stomme woordenboek. Ik zal kijken wat ik kan uitvinden. Iig bedankt…

Bijdrager
    TypeWriter

Overigens doet de autocorrectie bij gewone tekst prima zijn werk. Ik zou alleen iets handiger willen kunnen omgaan met uitzonderingen….
    Misschien wordt het tijd voor een wedstrijd sneltypen op de iPhone? Lekker met zijn allen in de Jaarbeurs…

Bijdrager
    TandMac
    Bijdrager
    jamm

autocorrectie uitzetten?
    heel makkelijk check iphonewebblog!
    http://iphoneweblog.blogspot.com/2008/10/schakel-de-autocorrectie-van-de-iphone.html

Bijdrager
    TypeWriter
    ”jamm”

autocorrectie uitzetten?
    heel makkelijk check iphonewebblog!
    http://iphoneweblog.blogspot.com/2008/10/schakel-de-autocorrectie-van-de-iphone.html

Ja, maar
    – voor langere teksten is autocorrect juist WEL handig
    – in veel invulvelden zoals login’s is het een omslachtige en onhandige methode.

Ik zou overigens ook graag cursortoetsen willen hebben.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.