16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    jdan

Spellingcontrole in OS X Mountain Lion

De spellingcontrole in OS X Mountain Lion is (nog steeds) niet conform het Groene Boekje. Je kan de juiste spellingcontrole (vrij) gemakkelijk zelf installeren, op dezelfde wijze als bij OS X Lion en OS X Snow Leopard. Je installeert de gratis spellingcontrole OpenTaal 2.0 voor OS X Lion en OS X Mountain Lion. De links en de installatie-instructies staan hier.

Bijdrager
    Shmoo

Dankjewel voor de link, hier ga ik eens mee aan de slag.

Wist niet eens dat je een spellingscontrole kon installeren.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ah, hier was ik al naar op zoek toen ik Mountain Lion installeerde. Bedankt!:lol:

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb jouw link (die naar je eigen website verwees) gewijzigd in de directe link naar dezelfde uitleg van OpenTaal (waar jijzelf op je eigen website ook naar verwijst). Dat lijkt mij handiger en zodoende vermijd je de indruk dat je je eigen website zou promoten.

(Off-topic: de gratis onderhoudssoftware die jij op je site aanprijst, is niet zonder gevaar en ook overbodig. Lees op dit forum maar eens de relevante topics).

Edit:
    deze actie weer teruggedraaid n.a.v. reactie TS.

Bijdrager
    Shmoo

@Hansi2124

Was je ook maar eens zo streng richting anderen!

On topic,

Is er ook ergens een lijstje te zien met wat precies de aanpassingen zijn?
    Want paardenbloem wordt standaard bij mij (Lion) niet als fout gezien.

Ik geloof best dat deze controle beter zal zijn dan de standaard versie van Apple maar ik ben wel nieuwsgierig naar de verschillen.

Bijdrager
    Ir.Bob

Ach ik prijs me in ieder geval gelukkig dat de spelling niet volgens het Groene Boekje is. De spelling die daarin gehanteerd wordt is elke vorm van logica kwijt. Alsof ik ik één pannekoek in twee verschillende pannen ga bakken om een pannenkoek te krijgen. Of een koek ga maken met ‘pan’ als hoofdingrediënt.

Inactief
    Anoniem

@jdan: bedankt voor de tip. Ik had de Lion versie al, maar heb nu de ML versie er overheen gezet.

Bijdrager
    jdan

@Hansi2124 – de instructies op de site van OpenTaal zijn die van mij (zie bronvermelding op die pagina). Op mijn niet-commerciële, educatieve website staat het antwoord op je vraag met welke woorden enz. Hier dus.

Bijdrager
    Hansi2124

In dat geval kunnen we het laten staan.
    :thumbsup:

Bijdrager
    jdan

Hansi2124 – Ik heb het even nagekeken. Paardenbloem wordt in (Mountain) Lion inderdaad niet als fout aangeduid, maar het foute paardebloem merkt diezelfde spellingcontrole niet op.

Bijdrager
    Koetjesreep

Bedankt voor de tip van opentaal!

Bijdrager
    Hansi2124
    Shmoo op 11 augustus 2012

@Hansi2124

Ik noch de andere moderators hebben van jou tot nu toe geen pb ontvangen met het verzoek om een dergelijke actie te nemen……

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Hansi2124 op 11 augustus 2012

Ik noch de andere moderators hebben van jou tot nu toe geen pb ontvangen met het verzoek om een dergelijke actie te nemen……

Door de spellingscontrole komt die zin wel, maar toch klopt er iets niet …:)

Bijdrager
    iep
    Hansi2124 op 11 augustus 2012
    Shmoo op 11 augustus 2012

@Hansi2124

Hij doet het liever publiekelijk in dit topic;) Het is namelijk wel een verzoek wat er staat…

Bijdrager
    Hansi2124

Ik lees niet welke link ik zou moeten verwijderen hoor. En mijn collega’s ook niet.
    Daarom als iemand iets gedaan wil krijgen, kan het beste een pb aan een moderator gestuurd worden. Zo werkt dat nou eenmaal en voorkomt dat een topic totaal ontspoort omdat over dit soort dingen blijkbaar gediscussieerd moet worden met anderen i.p.v. dat het gaat over het probleem in het topic zelf.

Genoeg hierover. On topic nu.

Bijdrager
    iep

Tja, dan had je dat beter moeten verwoorden;) Het lijkt mij dat diegene in de pb dan ook vrij specifiek moet zijn wat er precies mis is. Zo’n algemeen verzoek werkt natuurlijk niet.

Verder staat er geen probleem in dit topic maar is het puur informatief. Blij om te lezen dat de OpenTaal woordenlijst ook gewoon in ML werkt hoewel dat wel enigszins te verwachten was (er zit nou eenmaal niet veel verschil tussen Lion, waar het al werkte, en ML). Wat wellicht nog wel handig is om te vermelden: de versie van de woordenlijst is gelijk aan die voor Lion. Hij stamt nog uit 24-8-2011 (bijna een jaar geleden dus). Voor wie het al geinstalleerd heeft lijkt het mij dan ook niet noodzakelijk om dit onder ML weer opnieuw te doen. De extension voor Firefox is ook nog steeds gebaseerd op woordenlijst versie 2.10G (de extension zelf zit op versie 3.1.0).

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.