12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Ostinato

Spellingcontrole in iOS4 uitzetten: hoe?

Iemand enig idee? Want ik haat die rode stippellijntjes.

Bijdrager
    KarelWillem

Diekennieuit?

Ik heb nog niet kunnen vinden hoe je die uit zou kunnen zetten.

In 3.1.3 zit er onder Algemeen > Toetsenbord > Autocorrectie een knopje.

Daar ergens misschien?

Bijdrager
    Ostinato

Dat knopje om de Autocorrectie uit te zetten zit er nog steeds. Maar niks voor de spellingcontrole. Ook niet onder landinstellingen.:sad:

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, ik denk ook niet dat die mogelijkheid er is.

En er is een hele goede manier om die rode stippeltjes te voorkomen.
    Gewoon keurig Nederlands typen.

Bijdrager
    Ostinato

1. Mijn Nederlandse spelling is vrijwel onberispelijk (mijn beroep vereist dat), dankjewel voor je opbouwende bijdrage.
    2. In hedendaagse communicatie komt het gebruik van Engelse termen vaak voor. Veel van die woorden worden afgekeurd door de spellingcontrole. Hetzelfde geldt voor afkortingen.
    3. Dit soort opties moet je gewoon kunnen uitzetten.

Maar goed, ik zal blijkbaar moeten wachten op een update van iOS4.

Bijdrager
    prullenbak

“komt frequent voor” of “is heel gangbaar” o.i.d. Niet “is frequent”.

(Ja dat is zeikerig, maar dat krijg je als je net vertelt dat je zo geniaal in Nederlands bent…).

En waarom zou je het uit moeten zetten? Als je een rood streepje ziet, weet je dat het waarschijnlijk niet klopt. Al zie je dat het een afkorting of Engelse term blijkt te zijn, kun je het toch gewoon negeren?

Bijdrager
    Ostinato

Hmm?

:lol:

OK ik hep me post geedit en so goet is me nederlans dan ok weer nie

Maar goed, waarom ik het uit zou willen zetten: zie m’n eerste post. ’t Is een beetje alsof er een leraar NL over je schouder mee zit te kijken terwijl je zit te typen en die tijd heb ik wel gehad. Weg met de rode streepjes!!

Bijdrager
    prullenbak

OK ik hep me post geedit en so goet is me nederlans dan ok weer nie

Dat ziet er dan weer perfect uit! Je kan t wel !;) haha

Bijdrager
    Macosxachist
    Ostinato op 30 juni 2010

Dat knopje om de Autocorrectie uit te zetten zit er nog steeds. Maar niks voor de spellingcontrole.

Die twee zijn gekoppeld. Als je Aurocorrectie uitzet, doel de spellingcontrole het ook niet.

Bijdrager
    Ostinato

:eek:

Nou ja zeg. Bedankt!

Was wel handig geweest als Apple dat ergens had vermeld, of als ze de menu-optie een andere naam hadden gegeven… Of beter nog, als ze de autocorrectie en spellingcontrole hadden gescheiden. De autocorrectie gebruik ik nog wel, handig bij langere woorden. Hmm moet ik weer gaan besluiten of ik die rode stippeltjes dan toch maar moet verdragen.

Bijdrager
    Macosxachist
    Ostinato op 30 juni 2010

Was wel handig geweest als Apple dat ergens had vermeld

“Turn auto-correction and spell checking on or off: Choose General > Keyboard, then turn Auto-Correction on or off. Auto-Correction is on by default.”

RTFM:wink:

Bijdrager
    Ostinato

Grrr, da’s mijn tekst.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.