20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    mr_omvlee

spelletjes traaaaaaag

Naast mij staat een windhoos 700 Mhz 312 Mbram van jaren oud.
    Voor mij staat een ibook 800 Mhz, 640 Mbram.

Ik zou toch echt denken dat de mijne sneller is, maar bij zowel Warcraft als Diablo gaat mn ibook traag als dikke stront door een trechter en wil de Windhoos met het beeld vol vijanden lekker vlot doordraaien.
    Wat kan ik hier aan doen ???
    Moet ik Diablo soms in MacOs9 spelen ????
    Of heb ik een paatch gemist.

Bijdrager
    remier

het verschil zal hem wel zitten in de videokaarten

Bijdrager
    mr_omvlee

in die pc zit een best ouwe, zit er nl. al in vanaf het begin, en mn ibook is een jaar oud, maar welke videokaart dat is, geen idee

Bijdrager
    ParadoX

Ik denk eerder dat het verschil hem gewoon in de Software zit!
    Je iBook is echt wel sneller laat Photothop maar is ff wat renderen.

Zelf vindt ik ook dat veel spellen gewoon niet lekker lopen op een mac. Ze worden de laatste tijd wel steeds beter geschreven. Maar in het begin van OSX was het gewoon prut.
    Warcraft III draait op mijn 1.33 Ghz G4 met readon 7500 – 32 DDR nog steeds niet zoals hij op een wintendo loopt.( In vergelijking met een duron PCtje met geforce 2 64 erin.)
    Ligt gewoon aan de code van de software.

Bijdrager
    mr_omvlee

ik heb 9 er speciaal opgezet voor de install van diablo (die is nog 9) daarna moest je de X bestanden downloaden

Zou het spelen sneller gaan zodra je vanuit macos9 ging spelen?

Bijdrager
    ParadoX

Ik denk het wel, maar diablo is toch zo ie zo niet echt een spel met veel snelle vaard of wel. Ik heb warcrfaft III alleen op een iMac DV onder OS9 gespeeld en daar ging ie erg sloom, maar goed dat is logisch.

Bijdrager
    mr_omvlee

het heeft niet veel vaart nee, maar je moe toch je vijandjes afmaken, en als het beeld schokt dat het een lieve lust is …
    dan kun je niet spelen

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    mr_omvlee

processorsnelheid staat al op maximaal :(
    Maar ik zal het morgen es proberen in 9, hopelijk vliegt ie dan wel vooruit

Bijdrager
    Zorcky

ben eens benieuwt

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    mr_omvlee

nou …..
    ik speel het onder 9 met de carbonversie.
    anders moet ik heel diablo opnieuw installeren.

En het gaat eecht traaaaaag als dikke stront
    helpt geen zier:(
    hopeloos

Bijdrager
    ArthurZZZ

Ik moet zeggen dat ik ook erg baal van de snelheid van WarCraft III op mijn G4 700. Ik vind daarom dat we allemaal een klaagmail moeten sturen of een petitie moeten houden zodat blizzard misschien iets eraan kan doen dat het een klein beetje sneller wordt! :cry:

Bijdrager
    mr_omvlee

prachtidee

Bijdrager
    ArthurZZZ

Dit is wat ik heb gestuurd naar macsupport@blizzard.com… Nog niet echt klaag, meer vragen :):

Hello,

First of, I would like to thank you for putting the PC and Mac version of WC III on 1 CD! I think this is a real good alternative and I hope many will follow you.

I heared and noticed out of experience that WarCraft III is slower on a mac then on a PC. And not a little bit but I think at least twice as slow! I guess this is because of some porgram flaw in WC III? Is there any way to tweak my mac or WC III so that I could gain any perfomance? With my G4 700 MHZ computer that meets the requirements pretty easily I lag on almost every bigger map even with settings on low, so as you can probably understand I am really dissapointed with this.

I hope you can help me with some tweaks or maybe it is possible for you to work on a patch that enhances the game, as I know I am not the only one experiencing this problem, but the entire WC III playing mac community.

Kind regards,
    Arthur Zwitser

Bijdrager
    mr_omvlee

bravo, mooi netjes gehouden.
    Jammer dat je diablo2 niet hebt genoemd

Bijdrager
    ArthurZZZ

Hmm ja… niet aan gedacht. :?

Bijdrager
    ArthurZZZ

Ik heb een reactie gekregen. Zal het maar gelijk eventjes proberen.

Hello.

In Mac OS X, there may be processes running on the system which interfere with game performance. Use the Process Viewer application in the Utilities folder on your hard drive to select the User Process list. Kill any processes which are not listed in the following set before you play.

ATSServer
    Dock
    Finder
    LaunchCFMApp
    loginwindow
    pbs
    ProcessViewer
    SecurityAgent
    SystemUIServer
    Window Manager

Regards,
    Joseph H.
    Technical Support
    Blizzard Entertainment
    http://www.blizzard.com/support

Bijdrager
    mr_omvlee

laat wel weten of het werkt, ik ben benieuwd, zal het hier ook es proberen :lol:

Bijdrager
    ArthurZZZ

Merk zelf om heel eerlijk te zijn nou niet zo gek veel verschil. Als er al verschil is, is het wel heel weinig. Ik heb trouwens ook nog even gevraagd of het begruik van een disk image ipv een cd nog enige invloed heeft, maar daar kon hij geen feedback op geven.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.