20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    pdeb13

spelletjes maken??

ik weet niet of ik dit moet vragen.
    maar het leuk me wel leuk.
    zijn er programma’s die me waar je spelletjes kan maken
    of puzzel of games.

ik heb zelf al eve gezocht maar kan niks vinden misschien kunnen
    jullie mij helpen om zo’n programma te vinden.

afvast bedankt voor de antwoorden.

mvg. pdeb

Bijdrager
    Djmichel

Met Flash kan je wel aardig spelletjes maken. Misschien eens de moeite mo daar op te zoeken.

Bijdrager
    pdeb13

ik heb gezocht maar zonder resultaat

weet je ook een site waar ik dat kan vinden.?

mvg. pdeb

Moderator
    Mac Daddy

Welkom op dit forum.:D

Probeer voortaan een beetje op de taal te letten. Hoofdletters en punten maken het al een stuk duidelijker.:wink:

En dan nu je vraag.

Er zijn vele soorten spelletjes.
    Voor van die kleine ‘simpele’ online games kun je het programma Adobe Flash gebruiken. Dit programma heeft twee kanten. Je kan ermee tekenen en animeren. En er zit een programeercode genaamd: Actionscript in. Deze twee dingen heb je nodig om een game te maken.

Je kan je ook verdiepen in de programeercode Java. Dit wordt veel gebruikt voor mobiele telefoon games.

Voor grotere 3D games zijn er vele 3D animatie programma’s op de markt. De programmering en vormgeving hierbij is vaak vele malen complexer.

Aan spelletjes zitten vaak twee zijden. De vormgeving(tekenen/animeren) en de functionaliteit(programmering). Je moet eerst maar es uitvinden welke kant je leuker lijkt. Misschien vind je beide wel leuk. Ik denk dat de beste manier ook is om met Adobe Flash te beginnen.

Er zijn volgens mij ook wel simpele game programmaatjes, maar ik weet niet of dat wat is.

Hieronder de link naar Adobe Flash en wat download sites voor Apple waar je software kan downloaden.

Adobe Flash
    Versiontracker
    Macupdate

Bijdrager
    pdeb13

is er ook iets voor free..????

Bijdrager
    Jello
    ”pdeb13″

is er ook iets voor free..????

Xcode en veeel tijd + geduld en Google en http://developer.apple.com :)

Bijdrager
    pdeb13

Misschien in het Nederlands?

Bijdrager
    sypie

Zullen we dit in de categorie spelletjes zetten?

Inactief
    Anoniem

Geloof me, om een fatsoenlijk spel te maken wat niet op PacMan lijkt heb je minstens een dure opleiding in Amerika nodig.

Je zou idd eens naar Flash kunnen kijken. (*Kuch*Kun je gratis aankomen.)

Moderator
    Mac Daddy

Overdrijven is ook een kunst. Volgens mij zijn er nog niet zoveel opleidingen die echt op games maken zijn gericht. In Nederland is er dacht ik ook al een opleiding, maar een opleiding is niet de enige weg om wat te leren.

Begin gewoon klein met Flash, Xcode of iets dergelijks. Bij het programmeren zul je toch Engels moeten kunnen/leren, want al die codes bevatten Engelse termen.

Bijdrager
    Yaris

En ja hoor, daar waren natuurlijk eerder al draadjes over:
    Eigen mmorpg maken
    Game makers
    Zelf een 3D spel maken?
    Is er een goed alternatief voor gamemaker voor op de mac?

Dit draadje is al te ver gevorderd om het nu nog te sluiten, maar kijk ook eens naar alle tips in de vernoemde draadjes.

Bijdrager
    eliasheuninck

Hoi,

als je in 3D werken leuk vindt, moet je zeker Blender eens proberen. Het is niet poepsimpel, maar er zijn tonnen tutorials te vinden. Blender is freeware en opensource.

Hier is een leuke tutorial in die in verschillende stappen het maken van een racetrack uitlegt:
    http://www.tutorialized.com/view/tutorial/Create-your-own-realistic-3D-racetrack-Huge-multi-part-tutorial/13639

Bijdrager
    Brent146
    ”pdeb13″

Misschien in het Nederlands?

En nog iets? Je moet ook zelf iets willen doen… Het één is te moeilijk, het ander niet in het Nederlands. Terwijl het op jouw leeftijd(dezelfde als mijn) tijd wordt dat je wat Engels gaat leren.

De mogelijkheden hierboven zijn degene, als je kleine online games wil maken, is Flash je ding. Ik weet nu wel niet of een programma van 800 euro niet té is voor jou. En ofwel als je echt heel veel tijd er in wil steken, zijn Xcode en 2D/3D-applicaties wat je zoekt. Maar dan ben je wel een tijdje zoet…

Bijdrager
    Yaris

Op jouw leeftijd hoor je spelletjes te spelen, niet te maken.

Bijdrager
    Brent146
    ”Yaris”

Op jouw leeftijd hoor je spelletjes te spelen, niet te maken.

Waarom zou een 14-jarige geen spelletjes mogen maken? Ik vind dat iedereen eens moet stoppen met de minderjarigen af te schermen van alles wat serieus wordt… :)

Bijdrager
    olbo
    Bijdrager
    Byron

Ik zou beginnen met Flash, alles kost toch veel tijd, maar Flash is het meest toegankelijk om mee te beginnen (ook wat betreft het leren van een programmeertaal).. Er zijn veel tutorials te vinden waarin je basic dingen kan leren te doen, en door verschillende elementen te combineren kan je al snel een leuk begin maken, blijven experimenteren en klooien helpt je verder.. Vervolgens is er zat theorie geschreven over Game Design, als je nog steeds serieus verder wilt..

En het is echt onzin dat iemand van 13/14/15 geen games zou kunnen/horen/moeten maken.. Ik ken zat gasten die zo jong zijn en echt awesome stuff maken, zoals Deze game bijvoorbeeld, gemaakt door een 13 jarig (!) jochie..

Bijdrager
    migel

lollll

Bijdrager
    Brent146

Euh, dat zei ik en Yaris toch niet hoor… :?

Bijdrager
    olbo

… en nog een tip:

http://www.klinksoftware.com/

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.