8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Marcel

Spellen op Ipad

Ik dacht kom ik zet eens wat gratis spellen op de Ipad, race spelletje, schietspelletje. Daar ben ik echt van geschrokken hoe agressief je wordt benaderd om spellen te kopen. Het is bijna niet meer mogelijk om een spel te spelen. Elke keer komt er zo”n reclame van een spel doorheen. Het antwoord zal dan ook wel zijn koop dat spel maar bij sommige spellen kan dat niet en moet je online aankopen doen. Je raad het al ik ben weer bij Patience daar wordt niet gestoord.

Marcel ( beetje teleurgesteld)

Bijdrager
    Afroman

Voor niets gaat de zon op. Hoe moet die ontwikkelaar zijn geld verdienen?
    Als je niets betaald krijg je reclame.
    Als je wel iets betaald steun je de ontwikkelaar en krijg je geen reclame.
    Jij doet je werk toch ook niet vrijwillig?

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb mij daar een tijd geleden ook druk over gemaakt maar het enige dat het doet is zorgen voor een hoge bloeddruk.

Gewoon accepteren dat 85% van alles in de iOS App Store lelijke rommel en reclame is. Daarna moet je voor jezelf bepaalde regels opstellen.

Download bijv. nooit gratis apps van developers die meer dan 5 apps op hun dev. account hebben staan. Je kunt onderaan de pagina kiezen voor “Meer apps van deze developer” Daar kun je heel goed zien wat de developer nog meer allemaal maakt. Als je daar een lijstje van 50 apps ziet staan en het betreft een INDIE developer dus geen Microsoft dan kun je er vanuit gaan dat het gewoon rotzooi is. Niemand kan zoveel apps serieus onderhouden als INDIE developer zijnde.

Verder ben ik al sceptisch tegen elke app waar reclame in zit. Die download ik al uit principe niet omdat er veel meer manieren om geld ten erdienen zijn dan reclame-banners. In-app aankopen om Pro functies te unlocken is verder geen probleem maar dan moet je wel goed opletten wat voor ’n developer het is. Is het SEGA, Nintendo, EA of een ander serieus bedrijf dan kun je er wel vanuit gaan dat het goed zit en dat je een bepaalde kwaliteit voor je geld krijgt – is het weer zo’n INDIE developer dan is het 8/10- keer ook gewoon rotzooi en moet je het negeren.

Er zijn maar heel weinig echt goede apps en de meeste herken je meteen omdat het van A tot Z professioneel uitziet. Het icoontje (grafisch) zegt vaak ook al heel veel over de kwaliteit van de app.

Moderator
    Night

Ik heb daar een heel goede truc voor:

Weblock
    Even de .js file 1x goed instellen in je wifi instellingen en…. weg reclame:-)

Bijdrager
    mowat

+1 voor Night.
    Ik gebruik ook Weblock op de iPad en je ziet geen enkele reclameboodschap meer.
    Wél goed instellen natuurlijk.
    Zie link met info : https://www.weblockapp.com/faq/#question-3

Bijdrager
    Marcel

Ik heb hem op de Ipad gezet en geïnstalleerd. Moet ik nu nog wat extra doen of gaat het nu automatisch ?

Marcel

Bijdrager
    Fishke

Je kunt als je een Raspberry Pi hebt ook pi-hole instellen. Dit werkt bij mij goed. Dit werkt op dns basis.

Als je alles via weblock laat lopen, geeft dit geen problemen met je privacy? (wachtwoorden ed?)

Bijdrager
    Marcel

Nee PW blijft actief voor WIFI

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.