6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    e.m.

spelen voor in app coins gezien als gokken?

Hey,

Voor een game dat we aan het ontwikkelen zijn hebben we een in app coin systeem waarmee je van alles kan gaan doen.
    Nu, je kan deze coins ook gebruiken om andere spelers uit te dagen voor een soort van “battle”.

De winnaar van het spel wint de coins van de andere zijn inzet. Bv: speler 1 zet 1 coin in en speler 2 ook 1 coin.
    Wint speler 2 dan krijgt hij 2 coins terug.

Nu, deze coins kan je enkel gebruiken voor andere elementen in de app (team uitbouwen, superpowers enz..) maar je kan deze niet inwisselen tegen echt geld nog andere materiele zaken.

Kan dit dan gezien worden door apple en android als gokken? of valt dit juist tussen de mazen van het net?

Groet
    E.m.

Bijdrager
    Shmoo

Ik gok dat ze dit wel als gokken gaan zien ja.

Bijdrager
    Melle

Ik gok dat ze dit niet als gokken gaan zien, opdat het geen gokken is.

Gokken of wedden is een bezigheid waarbij iemand probeert de uitslag te voorspellen van een spel, wedstrijd, toernooi enzovoort. De uitslag van het spel is geheel of gedeeltelijk toevallig. De uitkomst van de meeste gokspelen wordt niet door kennis of bekwaamheid bepaald.

Maar goed – met Apple weet je nooit…

Bijdrager
    Imade

Ik denk niet dat jouw app wordt toegelaten en anders zal jij straks als de nieuwe gokwet ingaat wel voor een goklicentie moeten zorgen.

Bijdrager
    e.m.

Ik vraag het mij af gezien zoals ik al eerder zei, je kan de gewonnen coins niet inwisselen naar geld of andere materiele zaken (wat natuurlijk wel gaat bij gok sites).

Je speeldt hier ook tegen een andere speler.

Bijdrager
    Dorkiban

Ik geloof er niets van dat dit als gokken wordt gezien. Dan zouden alle roulette games etc. die met virtueel geld werken ook als gokken gezien worden en dat is niet zo.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.