30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    e.m.

spel voor pc en mac

hallo allemaal
    ik ben opzoek naar een spel dat je zowel met een pc als een mac in multiplayer kunt spelen.
    want ik wil tegen mijn broer spelen die een pc heeft en ik heb een mac.
    kan iemand mij helpen.

Bijdrager
    Tjeerd

CoD2 (Call of Duty 2), erg leuk spel

Bijdrager
    PietjePuk

Unreal Tournament 2004

Bijdrager
    appie3600

Het is nogal oud, maar ik ben echt fan van Diablo II: Lord of Destruction. Werkt prima tussen PC en Mac :)

Bijdrager
    Maccessory

Zelfde situatie hier bij mij.

Eigenlijk alle Blizzard spellen voldoen (Warcraft 3, Diablo II, Star Craft). En hier nog niet genoemd: Battlefield 1942, Medal of Honor: Allied Assault en Quake 3.

Bijdrager
    Koen K

Zijn er ook gratis spellen? Om nou twee keer geld uit te gaan geven voor een paar keer Multiplayeren..

thanks

Bijdrager
    Rickje
    ”Koen

Zijn er ook gratis spellen? Om nou twee keer geld uit te gaan geven voor een paar keer Multiplayeren..

thanks

De demo van Unreal Tournament 2004 :wink:

Of je meot ze “gratis/illegaal” krijgen…

Bijdrager
    trabant

Als je van real time strategy houdt: De enige goede software van microsoft. Age of Empires 1, & 2 en Age of Mythology.
    En omdat er hier toch nog nauwelijks gemod wordt: *mod: link weggehaald*
    ideaal om een spel te testen voordat je het koopt.

Bijdrager
    menu

Als je quake 1, 2 of 3 voor pc hebt dan kan je die tegelijk op mac en pc gebruiken, door hier *link verwijderd* de bestanden te downen waarmee je op de mac die spelletjes kan spelen met de pc gamefiles. Voor quake 3 kan je hier *link verwijderd* de mac executable downen.

Bijdrager
    Tjeerd

en wat nou als je die gewoon van het internet haalt? Ik speel CoD2 gewoon online hoor

Bijdrager
    Maccessory

Wat een mogelijkheid is, is de vaak nog dure Mac versie downloaden en vervolgens de meestal al flink afgeprijste PC versie legaal aanschaffen voor een legale serial.

Tijdje terug, Battlefield 1942. De Mac versie was nog ruim € 50 terwijl de PC versie voor € 15 in de schappen lag… De keuze is dan snel gemaakt.

Jammer voor de jongens die de Mac port verzorgd hebben (meestal Aspyr) maar trek dan ook de prijzen gelijk!

Bijdrager
    Mr.Mark

k heb hier nog n originele CD van XIII liggen als je wilt. ik had hem toen dubbel besteld en dus schiet er eentje over. PM me maar als je interesse hebt.
    XIII heb je trouwens ook voor PC. als t goed is heb k die ook nog ergens liggen, maar dan moet ik nog ffkes zoeken daarvoor.

Bijdrager
    timkroef

Mohaa, medal of honor.
    10 euro.

Bijdrager
    generator
    ”trabant”

Als je van real time strategy houdt: De enige goede software van microsoft. Age of Empires 1, & 2 en Age of Mythology.
    En omdat er hier toch nog nauwelijks gemod wordt: *mod: link weggehaald*
    ideaal om een spel te testen voordat je het koopt.

Weet je zeker dat Age of Empires 2 gespeeld kan worden door zowel een pc als een macgebruiker in 1 local network game? Ik krijg het namelijk niet aan de praat…

En weet iemand of je met battlefield 1942 online ook connecten met pc gebruikers?

Bijdrager
    Paradiddle
    ”Koen

thanks

Ja America’s Army erg leuk spel
    voor mac:
    http://www.macgamefiles.com/detail.php?item=17749

voor windows:
    http://americasarmy.filefront.com/file/AASF_Direct_Action_v25_Full_Install;48676

Bijdrager
    menu
    ”menu”

Als je quake 1, 2 of 3 voor pc hebt dan kan je die tegelijk op mac en pc gebruiken, door hier *link verwijderd* de bestanden te downen waarmee je op de mac die spelletjes kan spelen met de pc gamefiles. Voor quake 3 kan je hier *link verwijderd* de mac executable downen.

Hee Moderators!
    Waarom worden die links nou verwijderd? Dat is helemaal legaal, gewoon links naar de “fruits of dojo ” website. De executables van quake 1, 2 en 3 zijn ge opensourced door ID, als je een orginele CD hebt mag je het spel gewoon op een ander os draaien.
    Groet, Menu

Bijdrager
    isi

laat je broer een emac halen is stukken beter dan windows dan heb je ook geen problemen meer met je spellen maar als je het over spellen hebt moet je deze eens proberen

diablo1
    diablo 2
    hallo
    call of duty
    need for speed undergound
    quake 1 , 2 , 3

en der zijn der nog veel meer maar schietten me nu effe niet door het hoofd

Bijdrager
    Maccessory
    ”menu”

Waarom worden die links nou verwijderd? Dat is helemaal legaal

Klopt als een bus, de broncode van de engines van Quake 1, 2 en 3 zijn onder de GPL openbaar gemaakt en iedereen mag er mee aan de slag. De Duitsers van fRuitz oF doJo hebben er gewoon Mac applicaties van gemaakt, die het echter niet doen zonder de data files van een officiële Mac of PC versie (die je dus wel legaal aan moet schaffen om te kunnen spelen).

Bij deze de links nog maar een keer:

o Mac port van de Quake 1 engine
    o Mac port van de Quake 2 engine

Let op dat er bij requirements staat: Retail version of Quake [1 of 2].

Niks illegaals aan dus, graag iets minder snel oordelen de volgende keer, mods…:wink:

Bijdrager
    reinoutholtrop

Kun je niet gewoon alle games onder virtual pc spelen?
    Anders kun je ook nog altijd bootcamp installeren.
    Dat zou ik in ieder geval doen al ik een mac had.

Bijdrager
    imacrobin

onder bootcamp werkt het waarschijnlijk wel goed.

virtual pc is te traag om spelletjes te spelen denk ik

Bijdrager
    jspr

Warcraft 3

(Voor mij voel het nog steeds raar om met een Mac te gamen. Kan dit kwaad trouwens?)

Bijdrager
    Den Tijger

Bij de SwitshShops staan constant spelen sterk afgeprijsd, ok, t zijn dan vaak spelen die uit de stock gaan, maar ik denk dat ik binnenkort toch es ga kijken. Dat scheelt al gauw 15 euro.

Bijdrager
    recoiller

Ik heb dezelfde vraag en verbaas me dat het schijnbaar niet bestaat.
    Voor de vrijdag middag zouden we graag een netwerkspelletje hebben dat we met z’n allen tegen elkar kunnen spelen op het bedrijfsnetwerk. En het moet dus op PC en Mac kunnen draaien.

Dan gaat het niet om grote zware spellen die duur zijn, maar het liefst een simpel share- of freeware spelletje. Iets waar j niet te veel kennis voor nodig hebt en wat direct werkt..
    Op school speelden we altijd mazewars. Is het zo moeilijk om daar een mac en pc versie van te maken die met elkaar in netwerk kunnen spelen? Verkoop het als een “grouplicence” waar je 25 euro voor vraagt en met 10 man mee kunt spelen.. Ik zou het direct kopen.

http://www.simski.org/mac/mazewars/index.html

http://www.slimeland.com/games/mazewars/

http://www.digibarn.com/collections/games/maze-war/super-maze-wars/

http://forums.macnn.com/100/software-archives/119912/bring-back-super-maze-wars-os/

Bijdrager
    recoiller

Ik heb iets gevonden wat redelijk voldoet aan mijn wensen;
    – Gratis of goedkoop
    – Simpel te spelen/leren
    – Mac-versie en PC-versie voor hedendaags besturingssysteem
    – Netwerk-multiplay Mac vs PC

Doelstelling:
    Vrijdagmiddag netwerk-spel voor op de zaak.

http://www.garagegames.com
    http://www.bravetree.com/Games.html

ThinkTanks kost 19,95 dollar (eigenlijk meer dan ik in gedachten had).
    Voor de rest voldoet het redelijk goed.

Bijdrager
    Zout

world of warcraft, warcraft 3, call of duty (2)

Bijdrager
    Nisei
    ”recoiller”

Doelstelling:
    Vrijdagmiddag netwerk-spel voor op de zaak.

Een oudje maar nog steeds 1 van mijn favourieten: Carmageddon
    Heerlijk om aan het eind van de week je collega’s in de prak te rijden:)

Bijdrager
    recoiller

Inderdaad, helemaal briljant, maar volgens mij draait dat niet op Intel macs. En het is ook niet echt een goedkoop spel volgens mij..
    maar wel cool.. De eerste van GTA was ook leuk als vrijdag middag spel, dus de topview versie.. Maar die was er niet voor Mac.

Bijdrager
    TD

Stronghold (de eerste) is zeker leuk, en kan ook nog gespeeld worden op OS 9

Bijdrager
    strigoi

Warcraft III (+ The Frozen Throne)

Campaign is briljant!
    Multiplayer online is super!
    en er zijn nog leuke mods zoals Dota, Towerdefense and many more. Ik speel het ook nog steeds actief!

Echte aanrader!

Bijdrager
    recoiller

Daait dat onder OSX?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.