11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    fozzy

Speedtouch modem met 4 ingangen als router te gebruiken?

Hallo,

Ik heb ff een vraagje omtrent een bestaande situatie, om die om te bouwen naar andere.

Er staat nu een werkende PC met windhoos, achter een speedtouch modem met meerdere ingangen (zoals je die ‘vroeger’ kreeg bij wanadoo/kpn etc.

Daarbij is nu aangeschaft een iMac G5 (intel) en die moet geintegreerd worden in dat netwerkje.
    Is het mogelijk om die modem als router te gebruiken? of moet er voor een netwerkje een andere router tussen gezet worden?

Kan je wel de iMac alleen aansluiten op het modem, en dan samen
    op internet en mail ophalen? Of geeft dat ook problemen.

Bijdrager
    readefries

Als ik jou omschrijving bekijk, is dat inderdaad een router.
    En zou je, mits deze goed is ingesteld, gewoon je G5 bij kunnen prikken.

Zou je kunnen kijken wat het type nummer van je modem is? Dan kunnen we het zo voor je op zoeken:D

Bijdrager
    readefries

Zou je kunnen kijken wat het type nummer van je modem is? Dan kunnen we het zo voor je op zoeken:D

Bijdrager
    Zeekomkommer

Bijna alle modems kunnen als router fungeren. En als hij ook nog een ingebouwde hub/switch heeft, zoals je beschrijft, dan lijkt met dat helemaal kunnen. Je bent dan ook met 1 apparaat klaar. Ik zou zeggen steek het kabeltje er in en kijk wat er gebeurt.

Bijdrager
    fozzy

k heb ff gekeken op speedtouch, en het is volgens mij dus de 546, dat is de multi-user uitvoering
    de 526 is single user.

Dus dat moet lukken dan.

Bijdrager
    Zeekomkommer
    ”fozzy”

k heb ff gekeken op speedtouch, en het is volgens mij dus de 546, dat is de multi-user uitvoering
    de 526 is single user.

Dus dat moet lukken dan.

Je bedoelt de 516. En zelfs die kan routeren :wink:
    Maar goed het zal in dit geval inderdaad om een 546 gaan.

Bijdrager
    fozzy

ja sorry, vingerfoutje, zo gemaakt he zolang je niet weet hoe het moet …..:evil:

Bijdrager
    Neptunus

Ik heb een SpeedTouch 608. Kan een MacBook dan ook draadloos internet ontvangen, met de Airport Extreme kaart die erin zit? Lijkt mij wel toch?:o

Bijdrager
    wmstudio
    ”glitch”

DIt is hoogstwaarschijnlijk gewoon een switch en geen router. Je kan daar dus gewoon meerdere computers op aansluiten.

Bijdrager
    fozzy

Kan ik op deze router/modem ook gewoon de printers via ethernet laten lopen, zodat ie ook gelijk switch is?

Bijdrager
    fozzy

:evil:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.