6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Mark Ossen

SpeedTouch + AirPort Xp > PPP-verbinding valt telkens weg

Mijn SpeedTouch Pro (getweaked) onderhoudt een PPP “Always On”-verbinding met xs4all.
    Als ik de AirPort Express aan het modem hang blijft de verbinding intact tot het moment dat ik via mijn PowerBook iets van het net opvraag. Dan valt de verbinding weg en begint het “Line Sync” ledje te knipperen.
    Ik kan dan nog wel gewoon via http://10.0.0.138/ de SpeedTouch benaderen en zien dat de modem down is. In het PPP-menu staat dan “Trying…”

Als ik de UTP-kabel eruit trek herstelt de PPP-verbinding zich binnen enkele seconden. Dit geldt trouwens zowel voor een crossover als een straight through kabel.

Met een vaste verbinding van PowerBook naar SpeedTouch werkt alles prima.

Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
    Alvast bedankt!

Dit zijn de spullen en de instellingen:
    – xs4all adsl basic account
    – Alcatel SpeedTouch Home, ge-tweaked naar Pro volgens bruring.com
    – AirPort Express
    – G4 PowerBook met Airport Extreme

Speedtouch zonder DHCP:
    – SpeedTouch > PPP [always on]; DHCP [no DHCP]
    – AirPort Express > TCP/IP [manually; IP 10.0.0.150, mask 255.255.255.0, router 10.0.0.138, DNS 194.109.6.66 en 194.109.9.99]; Network [Distribute IP addresses > DHCP & NAT, 10.0.1.2 addressing]

Speedtouch met DHCP:
    – SpeedTouch > PPP [always on]; DHCP [server] met IP range tussen 10.0.0.150 en 10.0.0.200
    – AirPort Express > TCP/IP [using DHCP, DNS 194.109.6.66 en 194.109.9.99]; Network [alles uit, dus geen distributie van IP adressen]

Bijdrager
    sarasin

bel Xs4-all op en vraag of ze bezig zijn met het netwerk.. ik had ook zoiets ik heb me suf gekloot en toen d8 ik laat ik die manolos eens bellen voor de grap en toenb zeiden ze.. er word aan gewerkt :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

en de gevolgen waren voor hun:D

Bijdrager
    cajun

Linesync is iets dat je zelf niet in de hand hebt, indien je alle stekkers natuurlijk laat zitten en de rekeningen betaald :).

Als je problemen met Linesync hebt kan dat komen problemen met:
    – je kabel van je huis naar de wijkcentrale
    -de wijkcentrale
    – de carrier (knp / bbnet / etc)
    – je ISP

Het is meestal de ISP waar iets mis is…..

Bijdrager
    suicide
    ”johnny_cash”

en de gevolgen waren voor hun:D

Welke gevolgen dan?

Bijdrager
    Mark Ossen
    ”cajun”

Als je problemen met Linesync hebt kan dat komen problemen met:
    – je kabel van je huis naar de wijkcentrale
    -de wijkcentrale
    – de carrier (knp / bbnet / etc)
    – je ISP

Ik krijg toch de indruk dat de AirPort Express rare dingen doet of (waarschijnlijker) verkeerd ingesteld staat waardoor de LineSync wegvalt. Als ik gewoon een UTP-kabel tussen de SpeedTouch en de PowerBook prik loopt alles perfect. Eigenlijk hoef ik alleen de UTP-kabel uit de SpeedTouch te trekken en de linesync herstelt zich alweer.

Ik zou de AirPort Express als wireless access point willen instellen, maar het lijkt erop alsof hij nu voor router probeert te spelen, ook al heb ik de DHCP-server in de AirPort uitgezet…[/u]

Bijdrager
    cajun

hmmm ook al zou je Airport Express (AE) een router zijn, dan mag dat helemaal niets uitmaken. Ik bedoel je LInesync mag niet wegvallen door een probleem met IP of iets dergelijks op je netwerk. Het lijkt er eerder op dat er wellicht iets mis gaat met wellicht iets van een spanningsverschil op de utp port waar de AE op aangesloten zit. Je dit wellicht testen door een je AE aan hub te hangen en de hub dan aan de speedtouch.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.