9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    stinky

speedtouch adsl-modem en poorten openen??

ik heb een speedtouch 510/510i v4 adsl modem bij mn planet adsl abo gehad.
    nou wil ik graag wat poorten openen (voor msn filetransfer en bittorrent enzo), maar als ik poorten instel bij de NAP/NAPT, en ze daarna save, lijkt de modem ze niet echt te saven ofzo.
    iemand hier ook ervaringen mee?
    en wat moet je precies allemaal invullen. wat is je outside en inside IP?
    als ik mn poorten laat scannen door iemand, dan zit alles steeds potdicht. op zich handig, maar niet voor de msn en bittorrent. dan zou er iets open moeten zijn.
    er zit een sweex router tussen (wifi), daarvan staat de firewall uit en zijn de benodigde poorten geforeward.
    pliesss wie kan me wat helpen?
    thnx

Bijdrager
    Different

Stinky,

Heb je toevallig al deze pagina bezocht

http://www.bruring.com

File info over NAT i.c.m. speedtouch modems.

http://www.bruring.com/nuke/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=listarticles&secid=2

gr.
    Dave

Bijdrager
    tricksel

@Different:

Het gaat hier niet om een SpeedTouch Home of Pro, maar om een 510; een heel ander apparaat dus, en de site heeft dus niet heel veel hiermee te maken.

@Stinky
    :

Ik heb er eerlijkgezegd nog niet van gehoord.
    Wat je even kunt proberen is om je Sweex router er tussenuit te halen. Die heb je overigens naar mijn idee ook niet nodig, omdat de 510 zelf al een router is…
    Daarnaast kun je als extern IP-adres altijd “0.0.0.0” invullen, en als intern adres het IP-adres van de computer waarmee je wilt MSN’en.

Bijdrager
    stinky

de router moet er wel tussen blijven, want de speedtouch heeft geen router, maar er moeten wel meerdere comps aan hangen. en de sweex is wireless, dus wel lekker met mn poboekje.
    hebben trouws ook een poortscan gedaan met mn poboek direct aan de speedtouch modem, maar ook toen werd er niks gevonden.

Bijdrager
    imacmezan

je moet op de router inloggen door zen ip adres in te tikken daar op die “web site ” kun je instellingen doen ivm NAT enzo

sorry verkeerd geantwoord te snel geweest :?

Bijdrager
    Different

Tricksel,

Inderdaad 510 is geen speedtouch home maar op de site staat wel uitleg over NAT en hier vroeg Stinky volgens mij ook om.

gr.
    Dave

Bijdrager
    hans dorsman

Ik zou zeggen draai het configuratie programmaatje nog eens, dan zou het standaard moeten werken. Kijk verder eens hoe de firewall bij de 510 staat. Zet hem desnoods even uit om te proberen.
    O en vergeet na het instellen van de modem niet “save all” te doen.

Overigens is de 510 wel een router. Ik heb zelf een 510 v3 (eigenlijk een opgewaardeerde home) en die werkt ook als router.

Hans

Bijdrager
    HSL
    ”stinky”

de router moet er wel tussen blijven, want de speedtouch heeft geen router, maar er moeten wel meerdere comps aan hangen. en de sweex is wireless, dus wel lekker met mn poboekje.
    hebben trouws ook een poortscan gedaan met mn poboek direct aan de speedtouch modem, maar ook toen werd er niks gevonden.

de speedtouch 510 is WEL een router.. dus de sweex moet er tussen uit.. en in de speedtouch 510 handleiding staat bij nat settings hoe de poorten open gezet moeten worden!

Bijdrager
    tricksel

Volgens deze pagina heeft de 510 dus wwel degelijk een router. Wat ik je dus nogmaals aanraad is om even te kijken hoe e.e.a. werkt als je je machine rechtstreeks aan de SpeedTouch hangt.

Wat ook zou kunnen, is dat bij het portscannen, de juiste applicatie niet geopend was. Als er niet wordt “gereageerd” op een bepaalde poort door een applicatie, staat deze voor de buitenwereld ook niet open.

PS aan Harold: De server waar jouw avatar vandaan komt ligt plat… geeft een niet-zo-leuke vertraging aan de pagina’s waarop je gepost hebt :)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.