8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    jwdlater

speedlinq met sweex draadloos router?

Dag,

ik wil overstappen op een speedlinq adsl verbinding. Ik heb thuis een ibook g4 en een windows laptop liggen. mijn vraag is of het door speedlinq geleverde utp modem werkt met mijn sweex draadloze router.

voor de duidelijkheid: deze opstellling dus:

telefoon ————————> speedlink modem ———————-> sweex draadloos router

het sweex router werkt overigens nu prima op mijn uvadsl internet (babyxl of tiscali dacht ik) via een zyxel modem. (beter op de ibook dan op de windowsmachine trouwens..)

dank voor de reactie(s)!

Bijdrager
    Ram

Ja dat werkt, ik gebruik dezelfde router met mijn speedlinq aansluiting. Geen problemen mee gehad.

Bijdrager
    basiel

waarom zou dat niet werken ADSL modem werkt op elke ADSL lijn he kan enkel zijn dat je de VC/VPC moet aanpassen als je veranderd van provider.

Bijdrager
    jwdlater

all right! ik stelde deze vraag omdat ik de infolijn van speedlinq had gebeld en zijn daar erg onduidelijk over waren… ook ondersteunt hun daadloze router macs niet volgends hun website, dus leek het me handig om het even na te vragen!

ik ga dan binnenkort mijn abbonement omzetten, speedlinq heeft een erg goede aanbieding:

25 E voor de 3000 verbinding (jammer genoeg maar 1 jaar..)

dank voor de reacties!

NB: @ ram: welk merk / type modem heb jij gekregen? of hab je zelf een zyxel? ik mag die zyxel niet houden namelijk, misschien wat onduidelijk geformuleerd van mij…

Bijdrager
    Ram

Ik heb de standaard modem die ik bij mijn aansluiting kreeg. Het is een Sagem 908 ethernet modem. Dat hun draadloze router geen mac ondersteund lijkt me sterk omdat het gewoon dezelfde standaard is (WiFi).

Maar ze zijn niet zo met de mac bezig want hun installatie cd deed het in mijn ibook g4 ook niet.

Bijdrager
    jwdlater

Moet ik omdat die cd het niet doet nog op bepaalde dingen letten / onderdelen downloaden?

concluderend raad je speedlinq dus aan begrijp ik..

Bijdrager
    Ram

Ja de verbinding is bij mij zeer goed en supersnel. En het is natuurlijk goedkoop :lol:

Ik heb hem op mijn pc aangesloten en zo geinstalleerd en vervolgens de modem aan mijn router gehangen. Ik weet niet zeker of dit nodig is, maar het werkt nu perfect.

Je kan de cd toch gewoon op je windows laptop draaien.

Bijdrager
    jwdlater

inderdaad, niet eens aan gedacht. de windows machine is van mijn vriendinnetje d’r werk, maar het moet wel lukken denk ik.

dank voor het meedenken!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.