16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    scd

speedlinq – copperjet 810: probleem

heeft iemand hier ervaring met de internetprovider speedlinq? Ik heb een copperjet 810 modem en een internetaansluiting bij Speedlinq. Alles werkte prima tot het moment dat ik op vakantie ging. Vandeweek teruggekeerd: internet werkt niet meer… Van alles geprobeerd, uiteindelijk gebeld met de helpdesk (0,70 per minuut, ik dank u…), meneer zegt: wij ondersteunen geen OSX…. meneer doet suggestie om te pingen of te zien of dat werkt: pingen werkt, maar ZEER traag en met veel uitval (mac. 30 procent van de pings komen terug).
    Tweede keer gebeld, andere meneer zegt: misschien moet u de firmware van de Copperjet upgraden, maar dat kan alleen op een PC. Hier op de zaak geprobeerd: resultaat: Modem is dood…
    Weet iemand hier een manier om dat ding tot leven te brengen? (ik lees horrorverhalen over dat modem op internet nu, dat gevoegd bij de non-OSX-ondersteuning van de helpdesk doet mij het ergste vrezen.
    Anders, weet iemand een ander modem dat ook zou kunnen werken? (op het Baby XL netwerk wel te verstaan).

Thanks, Boele

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ik heb ook internet via speedlinq.
    het copperjet modem is een absoluut baggerapparaat.
    heb in het begin veel moeite gedaan om het aan de praat te krijgen, maar de verbinding kwam moeizaam tot stand, was instabiel en werkte vaker niet dan wel.
    Uiteindelijk heb ik mijn oude Alcatel Speedtouch weer aangesloten, de instellingen veranderd voor het BabyXl netwerk en sindsdien werkt het als een speer. Snel, betrouwbaar en probleemloos.
    zal de instellingen even voor je opzoeken.

Bijdrager
    Hansvanbeej

Ik heb nog een zyxel prestige 650 r-33 (voor isdn) liggen in Hilversum…
    Je mag hem hebben:|

Ik ben zelf van demon naar xs4all geswitched nadat ik geen nieuwe router geinstalleerd kreeg.
    De oude was kapot maar de nieuwe liet zich niet goed aanmelden bij demon, ook niet na uitgebreide helpdesk ondersteuning (2.5 uur) Toen zeiden ze dat ze geen routers ondersteunen.

Nu heb ik dus een goed modem liggen!

Bijdrager
    computer space

Ik heb een Zyxel prestige 650, is die dus ook geschik te maken voor Speedlinq? Ik heb nu een Demon account, maar die slaat prijs/snelheid nergens meer op. En een goede transfer naar hun nieuwe FLexpress abbonoment bieden ze ook niet aan.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

OK,. heb even gekeken op tweakerts , ervaringen (inklusief horrorverhalen) van speedlinq gebruikers.

welke modems nou wel en niet geschikt zijn kan ik niet 1,2,3, zien, maar feit is dat niet alle modems werken, maar dat sommige modems die niet officieel ondersteund worden soms wel werken mits juist ingesteld.

ikzelf heb een Alcatel Speedtouch Home, ingesteld als bridge
    deze staan plenty op marktplaats.nl vanaf een euro of €10
    (let op, je hebt versies voor ISDN en voor gewone ouderwetse telefoonlijn)
    voordeel is ook dat je er een router achter kan hangen (kan met de Copperjet NIET)
    bij mij werkt het sinds ik de Alcatel gebruik perfect,

dit zijn de instellingen voor je modem:

Bridged Enabled

Encapsulation Bridged IP LLC

Vpi 0
    Vci 34

hoe je de Alcatel opnieuw instelt lees je hierr
    Let op:
    ipv BBNEd lees je natuurlijk Speedlinq
    ipv VCi: 35 stel je natuurlijk VCI 34 in

oh ja, dat “tweaken” van het modem wat in de bovengenoemde link wordt beschreven kan je achterwege laten.

Bijdrager
    jobwol

Heb ook bij aankomst van het modem van speedlinq deze kerstboom (met zijn vele lichtjes) direct de kast in geschopt. Ben verder gegaan met mijn multi pc modem van e-tech. Is prima modem. In principe kun je een modem zo instellen dat je gebruik kunt maken van het Baby XL netwerk. Sucecs ermee. Overigens is mijn e-tech modem na een mislukte firmware update ook door mij doodverklaard, maar na zeer goede service van e-tech er weer bovenop geholpen. Neem dus eens contact op met de fabrikant.

Moderator
    Pete.Z

Hier ook Speedlinq,en ook een 810….werkt vlekkeloos.
    En er hangt ook nog een router achter,dus waar het verhaal vandaan komt dat dat niet zou werken??

Ik ben overgestapt van kabel naar adsl,en kreeg dit modem er gratis bij.
    Gewoon ingeplugd onder het mom van “we zien wel waar het schip strand” na het lezen van inderdaad horrorverhalen zo links en rechts.
    En zoals alles wat ik aan de Mac hang,in 1 keer werken.
    De pest is alleen,de verhalen van mensen die geen problemen hebben lees je nooit,niemand start een post om te vertellen dat zijn Copperjet werkt.

Ik neem aan dat je hem al gereset hebt?

1 minuut van de stroom afhalen,minimaal.
    Werkt het dan nog niet kan je proberen om de “soft key” in te drukken,minimaal 30 seconden,hem opnieuw te laten starten en als het power EN adsl lampje branden wederom de soft key in te drukken,nu minimaal 20 seconden.
    Dan zou het modem helemaal gereset moeten zijn.

Werkt het dan nog niet…..prullenbak en een speedtouch scoren.:wink:

Bijdrager
    scd

Dank voor alle reacties! Een korte opsomming van mijn handelingen:
    Ik heb alle mogelijke dingen geprobeerd met dat #@$%^&#^%&[email protected] Copperjet modem: power eraf, resetknop, recoverytool. Werkt allemaal niet, het powerlampje brandt, verder niets.

Mijn conclusie: ander modem dus.

Pete.Z: tuurlijk lees je nooit wat over werkende situaties, mijn Copperjet werkte ook een maand lang vlekkeloos, maar als je het internet nastruind zul je zien dat speedlinq <-> Copperjet 810 niet bepaald fraaie verhalen oplevert… Overigens, de helpdesk van Speedlinq is ook schandalig (EN duur). Ze weten niet veel (tenminste niet de heren die ik aan de lijn had) en je moet alle antwoorden uit ze trekken…

EagerBoBNerd: dank voor de info! Ik ga zo maar s naar de winkel om te zien of ze een modem hebben waarbij ik deze instellingen kan maken. Marktplaats.nl zal ik ook nog effe bekijken.

HansvanBeej: dank voor het aanbod, maar ik wil het eigenlijk vandaag weer aan de praat zien te krijgen (hoezo, geen geduld? :?)

U hoort nog!

Gr, Boele

Bijdrager
    scd

Nou, heb een Speedtouch 510 gekregen van iemand, maar weet nu niet hoe alles in te stellen.
    Iemand een handleiding of ini.file?

Ik kan bij auto setup bijvoorbeeld niet invullen VPI = 34 (wel 33 of 35).

Zucht…

Moderator
    Pete.Z

Is het nog gelukt?

Aangezien ik ook zo’n blijkbaar onbetrouwbaar modem heb hou ik dit draadje goed in de gaten…..

Bijdrager
    scd

Nee, het is niet gelukt. Ik ga vandaag de helpdesk weer bellen om te zien welk modem naast de Copperjet nog meer bruikbaar is… :(

Bijdrager
    scd

Nou, ik heb het eindelijk voor elkaar: met een ZyXEL 650r-31 modem. Draait als een tierelier. Op dat modem kon ik de benodigde instellingen *wel* maken, op de Speedtouch 510 lukte me dat niet.

De helpdesk van Speedlinq (die maandag terug zou bellen… ja ja…, maar niet heus) is echt puin zeg!

De belangrijkste instellingen nog een keer:
    VCI – 0
    VPI = 34
    Mode = Bridge
    Encapsulation = RFC 1483
    Multiplex = LLC

En zet TCP/IP in je netwerk op de Mac op “Via DHCP”

Gr, en bedankt voor alle input.

Borlr

Bijdrager
    EagerB0bNerd

die helpdesk is idd dikke bud
    bedoeld om je geld uit de zak te kloppen, verder niets.
    om te compenseren voor de lage maandbedragen vragen ze voor de helpdesk €0,70 per minutt, en laten ze je standaard 10 minuten of langer wachten tot je iemand aan de lijn krijgt. En als je probleem dan snel en effiecient opgelost zou worden maar zelfs dat is niet het geval.
    het is sowieso van de gekke dat je de firma Speedlinq verder nergens kan bereiken, zelfs niet per e-mail.

maar ja, voor een dubbeltje op de eerste rang bestaat niet in internetland.

maar fijn dat het werkt !

Bijdrager
    scd

Nee, inderdaad goed-koop is meestal duur-koop :D

aan de andere kant. Als het werkt is het een snelle en goedkope provider. Ze hebben denk ik gewoon een verkeerde keuze gemaakt met die Copperjet modems. Als DAT een andere goeie modem was geweest, hadden ze waarschijnlijk nauwelijks problemen gehad.

En die helpdesk moet inderdaad een updeetje krijgen in knowledge en goede manieren en zo…

Moderator
    Pete.Z

Ik heb 1 keer de helpdesk gebeld,duurde inderdaad 10 minuten….kassa!

Maar tot nu toe is de verbinding supersnel en blijft mijn modem werken……

Maar ik weet nu in ieder geval wat te doen mocht het onverwacht toch stoopen.

Bedankt dat je even de oplossing hebt gepost!

Bijdrager
    Marven

Beste Forumlezers,

Weet iemand hoe de huidige stand is bij Speedlinq? Geven ze nog steeds dezelfde modem weg? Ik heb nul verstand van die dingen, maar ze lijken wel goedkoop en snel voor de prijs. Er is nu een aanbieding in de metro van 9,95 voor een 2048/1024 kbps verbinding, maar heeft iemand ervaring met die aanbieding? Als je doorklikt zie je niets meer van die goedkope prijzen. En moet ik een single PC ethernet modem of een single PC ethernet Voip modem kiezen? En wat zijn eigenlijkde verschillen? Ik wil een verbinding die niet draadloos is.

Graag lees ik jullie reactie,

Marcel

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.