17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    macworks

Speed update?

Als ik meer ram in mijn mac zet.. (2x 2.8 ghz met 4 gb ram)
    wordt hij daar dan sneller van??

of zijn er andere manieren om hem sneller te krijgen???

misschien mijn bureaublad wat meer opruimen….of maakt dat nix uit?

Bijdrager
    Franko

je hebt nu al 2.8 ghz en 4 gig of dat wil je nog?

want als je dat nu al hebt ligt het daar in ieder geval niet aan.

Bijdrager
    macworks

dat heb ik al……en ik werk voornamelijk in indesign metop de achtergrond photoshop en nog wat andere open….

Maar mij mag het allemaal wel sneller….

Bijdrager
    iJoost

Kijk naar de page-outs. Als die voortdurend (of vaak) oplopen terwijl je werkt, dan heeft het zin om geheugen bij te plaatsen. Anders niet.

Bijdrager
    McLoe

Geheugen is momenteel spotgoedkoop door overcapaciteit maar gaat in 2009 waarschijnlijk omhoog. Meteen bestellen dus, 16 GB werkt erg lekker met Photoshop kan ik je vertellen.

Lees deze artikelen maar eens als je je Mac & Photoshop sneller wil maken:
    http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=kb401089
    http://blogs.adobe.com/scottbyer/PSWorldPerformancePresentation_Expanded.pdf
    en vooral deze: http://macperformanceguide.com/

Bijdrager
    sven-

Grote bestanden (die veel schijfruimte innemen) die direct op het bureaublad staan kunnen het opstarten vertragen. Dat in overweging nemende kun je beter een schoon bureaublad houden.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”macworks”

dat heb ik al……en ik werk voornamelijk in indesign metop de achtergrond photoshop en nog wat andere open….

Maar mij mag het allemaal wel sneller….

Als je al 4GB hebt, win je weinig door er nog meer bij te plaatsen
    Van b.v.b 1GB naar 2 geeft een grotere verbetering dan van 2 naar 4 (en van 4 naar 8 nog minder)
    Tenzij je gigantisch grote / veel doc’s open hebt staan of grote films aan het editen bent.

Ik weet niet hoeveel sneller je het dan wilt hebben, want hoe “langzaam” gaat het nu dan?

Bijdrager
    macworks

ik verveel me gewoon vaak…als ik weer een printopdracht bereken…die bv. 10 min duurt…

het zal anders wel een kwestie van wennen zijn…

ik kom weliswaar ram tegen voor 119 euro voor 4gb, maar als ik er niet zoveel mee opschiet…moet ik wellicht maar wat minder documenten ophouden…

Bijdrager
    iJoost

Heb je al gekeken naar die page-outs? Dan weet je of het wel of niet wat op zou gaan leveren.;-)

Bijdrager
    macworks

Dit loopt op tot zo’n 500mb…en de beschikbare schijfruimte loopt af tot zo’n 14 mb, maar is nu weer hersteld to 800 mb..

Ik denk dat ik het alleen heb met extreem zware indesign documenten, met veel verlopen, schaduws enzo

zou ik er wat mee opschieten met meer ram, of los ik het daar niet mee op

Bijdrager
    iJoost

Hoever de page-outs oplopen is niet van belang. Het gaat om het gedrag, zoals ik al zei.;-)

(Los daarvan is je harde schijf blijkbaar vol. Dat kan zeker ook gevolgen hebben voor de performance.)

Bijdrager
    macworks

Niet echt.., ik heb nog 240gb over….

Bijdrager
    iJoost

Je zegt net zelf 14 MB?!

Maar goed, het gedrag dus…

Bijdrager
    macworks

ja sorry,,,

dat wat hij in dat groene weergeeft…..

ik denk het buffer ofzo wat hij wellicht maximaal van de harde schijf kan halen??

zijn er geen dingen die je kan installeren., wellicht begrensen van andere applicaties ofzo?

Bijdrager
    iJoost

Kijk nou even naar het gedrag van de page-outs. Dat is echt een goed indicatie of meer geheugen wel of niet iets gaat opleveren qua snelheid. Het is niet moeilijk. Gewoon wat ik al zei:

Kijk naar de page-outs. Als die voortdurend (of vaak) oplopen terwijl je werkt, dan heeft het zin om geheugen bij te plaatsen. Anders niet.

Bijdrager
    McLoe

Inderdaad, kijk naar je page-out, maar vergeet ook niet dat een harddisk die meer dan 50% vol is beduidend minder presteert dan een lege. Als je nog maar 14 MB (of zelfs GB) over hebt, zou ik zeker een grotere HD nemen. En dan gebruik je de oude als aparte schijf voor je photoshop swap-file.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”iJoost”

Kijk nou even naar het gedrag van de page-outs. Dat is echt een goed indicatie of meer geheugen wel of niet iets gaat opleveren qua snelheid. Het is niet moeilijk. Gewoon wat ik al zei:

@Macworks
    :
    Je zou ook even voor het gemak het programma MenuMeters kunnen instaleren.
    Dan kun je alle info die nodig is direct in je menubalk zien. (naast de page-outs ook CPU load)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.