10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    bas-macfan

specs nieuwe macbook

Beste mensen,

Mijn spaarpotje is bijna vol, nog een paar maanden. Gezien de snelheid waarmee Apple nieuwe macbook’s aanbied verwacht ik een nieuwe macbook zo rond december. Net genoeg tijd om dat varkentje vol te krijgen.

Maar wat zal er veranderen in de komende versie?
    Snellere CPU
    Led scherm?
    Misschien 128mb shared video geheugen (of zal dit niet gebeuren?)

Wat zijn jullie ideeen?

Bas

Bijdrager
    Cars

Sowieso zal er wel weer een update zijn van het CPU. LED scherm zal ik niet snel oprekenen. Dat is nog te duur voor de gewone consument.

Videogeheugen kan meer worden.

Bijdrager
    KingAchille

1,5 GB RAM
    160GB harde schijf
    2,2GHZ CPU
    Leopard
    iLife ’07
    Mvg,

Bijdrager
    OGT

1.5 Gb ram lijkt me raar, eerder 2 latjes van 1 Gb voor de duurdere modellen..

Bijdrager
    aerosoul

Lijkt me wel dat ‘r Led schermen inkomen. Mensen verwachtten dit omdat ze ookal in de Mbp zitten. En het argument dat ze te duur zijn twijfel ik ook aan, misschien nu nog, maar dan niet meer.

Bijdrager
    mvdenberg

@bas-macfan: je zegt het eigenlijk zelf al. Die hardware vernieuwingen liggen inderdaad in der lijn der verwachting.
    En zoals KingAchille zegt: Leopard, misschien een nieuwe iLife.

Bijdrager
    bas-macfan

en de shared video geheugen naar 128mb of is het verschil tussen de MB en MBP dan te klein??

Bijdrager
    mvdenberg

videogeheugen zou meer kunnen worden. Maar ik zie het nut hier niet van in omdat de huidige videokaart prima volstaat.

Bijdrager
    KingAchille

Het blijft tenslotte een consumenten notebook hé. Het is niet de bedoeling dat deze Pro allures gaat krijgen… Hij is goed zoals hij is vind ik.
    Mvg,

Bijdrager
    Nikita

Misschien (hopelijk) is de half-bakken GMA 950 tegen die tijd vervangen door de stukken betere GMA X3000 – die ondersteunt o.a. T&L (voor games veel gebruikt!), en zal ongetwijfeld ook meer geheugen ondersteunen. Maar nog steeds gedeeld.

En ja, de processors zullen gewoon doorschuiven, dat was bij de iBook’s – PowerBooks al zo, dus dat zal nu ook ongetwijfeld zo zijn.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.