10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Afroman

Specifieke horeca software

Hey!

Ik zoek een specifiek programma. We hebben een barsysteem en dat werkt als een soort schuldensysteem. Dus je turft hoeveel bier je genuttigd heb, hoeveel wijn etc en dan gaat je schuld dus omhoog. Om de 2 weken moet er een mailtje de deur uit gestuurd worden en dat gebeurd allemaal handmatig.

We houden nu alles bij via excel en maken handmatig een mailtje en die sturen we Naar de betreffende persoon op.

Nu vraag ik mij af. Is er anno 2015 niet een veel simpele oplossing om dit tr doen? En dat je ook automatisch iedereen een mail kan sturen met een druk op de knop?

Zo niet is het jammer, zo ja dan klinkt het goed! Platform is het liefst voor OSX, Windows, of iOS en/of Android.

Bij voorbaat dank.

Bijdrager
    Shmoo

Heb je al eens naar Cashr app gekeken op iOS?

Het is eigenlijk een soort kassa op je touch device en kan ook het factuurtje/bonnetje mailen.

Bijdrager
    Afroman

Ik ga een blik werpen. Thanks. Even kijken hoe het zit met het schuld/mailsysteem. (Van ongeveer 70 man wordt het tegoed/schuld genoteerd en dan moeten al die mensen zo en dan een mail krijgen hoe hun schuld/tegoed is)

Bijdrager
    TheBigZ

Leuke vraag!

Misschien zoiets? http://revelsystems.com/pos-systems/bar-pos

Bijdrager
    Afroman

Thanks BigZ! Ziet er goed uit maar eigenlijk is het nog te uitgebreid(is namelijk voor een vereniging).

Wat we eigenlijk willen is per persoon intikken wat die gezopen heeft en gegeten, dat het programma zelf ziet hoeveel dat is in euro’s en de schuld optelt bij de vorige schuld.(dus 5 bier, 2 twix en een wijntje moet de app gaan berekenen hoeveel dat is. Dan moeten we instellen van te voren hoeveel een biertje is hoeveel een Twix etc).

Ik kan me goed voorstellen dat het te specifiek is maar ik heb geen idee hoe ik dit moet googlelen.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

“POS Systems”

Dat kan ook wat anders betekenen…:evil:

Bijdrager
    Shmoo

@Afroman,

Ben je ook niet te specifiek aan het zoeken naar iets of een programma. Ik bedoel sta je er niet voor open om een systeem zelf te bouwen op basis van web -technieken?

Even heel kort wat je nodig hebt.
    1) Een website met een webshop module
    2) Een manier om er voor te zorgen dat alleen bestaande klanten/leden in die webshop kunnen kopen en dat de webshop ook alleen zichtbaar is voor ingelogde leden
    3) Een optie in deze webshop dat er voor zorgt dat bestaande klanten niet verplicht zijn hun bestelling te betalen tijdens het ‘afrekenen’.

Ik denk dat wanneer jullie vereniging eten en drinken verkoopt in een kantine of cafe dat de kans groot is dat jullie al een website hebben met een penningmeester en de hole shebang.
    Stel die website draait dan op een ‘populair’ CMS zoals WordPress, Joomla of iets anders dan is de kans ook heel groot dat je met een paar keer klikken daar een shop module aan kunt toevoegen. Producten in die shop worden dan alles dat je kunt eten en drinken – Klanten worden jullie leden, dus elk lid van de verenging krijgt een gebruikersaccount op de website/shop waar ze bestellingen mee kunnen plaatsen.
    Daarna is het alleen een kwestie van hoe je het wilt aanpakken, laat je alle leden die avond gewoon zelf op hun eigen smartphone naar de webshop gaan en daar hun bestellingen plaatsen ( vertrouwen dat iedereen dit netjes doet ) of laat je iedereen één voor één bij de barman dit op een iPad of computer doen die van de verenging is zodat er ook een beetje controle is dat iedereen netjes de items toevoegt die hij/zij ook genuttigd heeft.

Ze hebben tijdens dit toevoegen de mogelijkheid om direct te betalen via bijvoorbeeld een iDEAL integratie ik zeg maar wat of ze kunnen er voor kiezen om later te betalen en dan komt er in het admin gedeelte te staan dat die specifieke bestelling nog open staat.
    De penningmeester ziet dan aan het einde van de maand dat er nog X bestellingen op open staan en gaat die dan incasseren doormiddel van herinningen te sturen.

Dit is een extreem makkelijke manier om op te zetten en waarschijnlijk zou jij of iemand die de website beheert dit voor 95% zelf kunnen bouwen zonder tussenkomst van experts.
    Natuurlijk kun je het uitbreiden met een hoop poes-pas als credit/punten systemen die je laat +plussen en -minnen op een saldo. Maar persoonlijk zou ik dat al iets te fancy vinden.

Bijdrager
    Afroman

Bij ons is het inderdaad het beleid dat iedereen pakt en op basis van vertrouwen afstreept.(en dat gaat altijd goed).

Maar je hebt gelijk. Misschien is het inderdaad tijd om dingen aan te passen en misschien ook een heel ander systeem te hanteren dan wat we nu hebben.

Ik ben geholpen! Dank jullie wel heren! Ik ga op zoek naar een goed POS system!

Bijdrager
    TheBigZ

Hier worden er een aantal genoemd/besproken, ook webbased oplossingen.

The Top 10 Free and Open-Source POS Solutions

Bijdrager
    Shmoo

WooCommerce POS

Die heb ik op mij ‘To Do’ lijstje gezet want dat lijkt mij interessant om eens mee te spelen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.