9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    xvisx

Specifieke cd wordt geweigerd

Alle topics die ik vond wat enigzins te maken had met mijn probleem, gingen over het feit dat computers alle cd’s uitspuugden. Bij mij spuugt m’n Macbook Pro er slechts één specifieke uit. Met andere cd’s/dvd’s zijn er (vooralsnog) geen problemen, maar zogauw ik ‘Discography ’93 – ’99’ van Lethargy erin schuif, lijkt ‘ie gelezen te worden, om ‘m toch vervolgens na een seconde of 10 eruit te spugen. Elke keer weer en het betreft echt alleen deze cd’s (het is een dubbel-cd).
    De cd is een originele, onbeschadigde cd, die het op andere computers en audio-apparatuur het zonder enig probleem doet. Alleen m’n Macbook Pro (10.4.11) heeft er problemen mee. Iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ‘ie toch geaccepteerd wordt?

Bijdrager
    Hengheng

MacBook Pro met smaak ?

Bijdrager
    trabant

Mogelijk een kopieerbeveiliging. Een jaar of wat geleden zijn er ook een hoop Macjes ter ‘reparatie’ aangeboden omdat een kopieerbveiligde CD van Celine Dion de machines compleet deed vastlopen.

Kopieerbeveiligingen zijn een schending van de CD-DA standaard.
    Meer over kopieerbeveiligingen -en welke CD op welke manier verneukt is- kun je vinden in het zgn. Un-CD-register van c’t.

Bijdrager
    xvisx

Die gedachte kwam inderdaad ook even in me op, maar aangezien het een kleine, vrij onbekende mathcore band betreft die bijna 10 jaar uit elkaar is en waarvan het platenlabel (Relapse) verder geen enkele cd heeft (ik heb aardig wat van hen in m’n cd-collectie :P ) waar een kopieerbeveiliging op zit, leek mij die mogelijkheid vrij verwaarloosbaar. Wat ook meespeelt is dat dus ook geen enkele andere computer (heb ‘m op 4 machines getest, waarvan 1 met XP en 1 met Ubuntu) moeilijkheden met de cd heeft.
    Wel irritant, want ik wil de cd digitaliseren voor op de iPod, en dat doe ik het liefst op de Mac.

Bijdrager
    rrkramer

Je kan toch anders ook de ruwe bestanden op windows pc er af rukken en die vervolgens op je mac comprimeren, naar wat je dan ook wilt?

Bijdrager
    xvisx

Dat kan, maar nog liever wil ik de oorzaak weten waarom de cd wordt geweigerd. Ik hou niet zo van omslachtige ‘oplossingen’.

Bijdrager
    sypie

Staat er ook “data” op die cd? Iets waar je misschien met een Windows machine filmpjes of extra’s kunt bekijken? Dit zou ene probleem kunnen opleveren.

Bijdrager
    sven-

Laat me raden, je hebt een Matshita drive?

Bijdrager
    xvisx
    ”sypie”

Staat er ook “data” op die cd?.

Nee, slechts muziek.

”sven-“

Laat me raden, je hebt een Matshita drive?

Jazeker, u heeft goed geraden. :wink:
    Als dit inderdaad het probleem is, hoe kan het dat van alle cd’s die ik heb, er slechts 1 het weigert te doen, terwijl diezelfde cd het in andere media wel normaal doet?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.