4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Hacklor

Specifieke Apple Remote Desktop vraag

De vraag:
    Hoe kan ik een gebruiker laten inloggen via Remote Management (Edit: niet Apple Remote Desktop, sorry, my bad) laten inloggen vanaf een Windows computer, zodat hij een eigen instantie (onder zijn user account) van de Desktop krijgt?

Even wat nader uitleg:
    Een collega van mij heeft afgelopen week zijn Mac weggebracht voor onderhoud en nu moet hij op een Windows computer werken. Echter hoor ik hem regelmatig schelden, dus was mijn idee om mijn Mac te delen, zodat we beide op een Mac konden werken.
    Echter dacht ik de oplossing gevonden te hebben in Sharing – Remote Management, waarmee je een scherm kunt delen. Echter wordt dan mijn eigen scherm (met alle programma’s waar ik zelf mee werk) aan hem getoond en gecontroleerd. Dus heb ik een nieuwe user op mijn Mac aangemaakt waarmee hij kan inloggen, waardoor ik had gehoopt dat hij zijn eigen ‘instantie’ van de desktop kreeg (nieuwe login), maar dat bleek niet het geval. Nog steeds wordt mijn eigen scherm overgenomen.

Het maken van de verbinding is geen probleem, dat werkt allemaal. Echter wil ik dat we beide kunnen werken op dezelfde computer (en dus niet hetzelfde scherm te zien krijgen). Hij via een remote verbinding (eigen user account) en ik op mijn mac (mijn eigen account) zelf.

Als het niet kan op deze manier (waarvoor ik eigenlijk bang ben, maar het wel mogelijk is als je een Mac Server hebt) is het niet erg, maar ik ben wil hem tegemoet komen (voldoende processorkracht over, dus waarom niet). Het zou alleen enorm cool zijn als het namelijk wel kon. :D (Why do it? Cus we can!)

Edit: De Mac in kwestie is een witte Macbook, 2GHz Intel Core Duo (eerste generatie) met Leopard v10.5.5 (indien van toepassing :P)

Edit2: Ik heb gezocht op dit forum, maar niet een antwoord gevonden op mijn vraag. Wel iemand met dezelfde vraag, maar helaas geen antwoord. http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=110507&postdays=0&postorder=asc&highlight=apple+remote+desktop&start=15 laatste post.

Bijdrager
    Pasav

Remote Management is idd alleen je huidige scherm delen. Wat jij bedoelt is Terminal Service dat wordt niet ondersteund onder de mac, ook niet op de server.

Bijdrager
    MouseMighty

Je kan meerdere accounts aanmaken op je Mac, geen probleem. Je kan alleen niet tegelijk op meerdere accounts werken. Dus ook niet extern inloggen. Als jij aan het werk bent op je eigen account is die andere “verborgen” ook al staat die actief. Kijk maar eens wat er gebeurd als je via snelle gebruikersoverschakeling van de ene naar de ander account gaat. Ik denk leuk bedacht maar niet uit te voeren.

Bijdrager
    Hacklor

@Pasav Dat is inderdaad was ik bedoelde en ben met die term ook gaan googlen, helaas nog niks bruikbaars gevonden.

@MightyMouse
    Ook het idee van meerdere accounts kwam bij mij op.:D Lokaal twee keer ingelogd, vervolgens mijn collega remote laten inloggen (met zijn eigen account) in de hoop dat hij dan zijn eigen account kreeg. Maar helaas hetzelfde effect.

Ik begin sterk het vermoeden te krijgen dat het op de standaard manier niet gaat lukken. Echter heb ik een website gevonden, wat in het begin hoopvol leek http://www.aquaconnect.net. Echter is er niet standaard een trial te downloaden, maar wel aan te vragen en het draait alleen onder Mac OsX Server. Wel een trial aangevraagd en ik wacht nog op een reactie. Echter denk ik niet dat ik geen reply ga krijgen, aangezien ze om een telefoonnummer vroegen en ik daar uiteraard mijn eigen telefoonnummer niet heb ingevuld. Dus ik denk niet dat ze me serieus gaan nemen.

Maar als iemand nog ideeen heeft, hoor ik het graag. Het is niet erg als het niet kan, maar het zou toch wel cool zijn! 8)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.