7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    cmc

‘speciale tekens’ knop verdwenen uit menubalken [opgelost]

Voorheen kon ik een apostrof of een accent op een letter selecteren door ‘speciale tekens’ aan te klikken in het weergave-menu.
    Dit blijkt echter op miraculeuse wijze verdwenen te zijn uit alle menu’s, dus ongeacht welk programma ik gebruik (word, mail, safari enz enz).
    Heeft iemand enig idee waar het gebleven kan zijn (dus wat ik blijkbaar gedaan heb, want zal ongetwijfeld niet spontaan gebeurd zijn, ik weet echter niet hoe…) en hoe ik het weer toe kan voegen?

Alvast bedankt!

Eea is inmiddels opgelost, nadat ik de vraag ook nog in onderstaand draadje geplaatst had:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=538886#538886

Bijdrager
    michelvdb

Systeemvoorkeuren > Landinstellingen > tab Invoermenu > zet een vinkje bij Lettertekenpalet.

Bijdrager
    Doede

En nog even ter info: dit soort menu’s wordt niet afzonderlijk opgenomen in alle programma’s, maar vanuit het systeem. Ruwweg kan men zeggen dat alle ikoontjes/ menu’s rechtsboven van het systeem zijn, en degenen linksboven van het programma, het appeltje dan weer uitgezonderd.

De beschrijving in het vorige bericht biedt de oplossing voor je probleem.

Bijdrager
    cmc

Mijn eerste reactie: tja, bij apple had ik zelf kunnen bedenken dat het zoiets simpels zou zijn.

Maar helaas: het vinkje staat er gewoon maar de speciale tekens schitteren nog steeds door afwezigheid… :?
    Is er nog een andere mogelijkheid?

Bijdrager
    michelvdb

Heb je onderaan links ook een vinkje staan bij ‘Toon invoermenu in menubalk’?
    Zie je het dan niet onder de Vaderlansche Vlag als ‘Toon lettertekenpalet’?

Bijdrager
    RebelKet

Uhhmmm…. als ik een ‘e’ met een accent aigue wil type ik gewoon ‘alt-e’, ‘e’ en dan staat er é. En voor een ‘i’ met een trema ‘alt-u’, ‘i’, dan staat er ï. Dat werkt op mijn Macjes bij alle programma’s.

Bijdrager
    cmc

Alles geprobeerd, ook maar de taal aangevuld met Belgisch, al verwachtte ik daar de oplossing niet.
    Toetsenbordweergave stond ook niet aangevinkt, nu wel.
    ‘Toon invoermenu in menubalk’ stond al aangevinkt, dus daar heb ik niets aan veranderd.

Computer maar eens opnieuw opgestart, want dat wil ook nog wel eens helpen.
    Maar nee… Nog steeds nergens ‘speciale tekens’ te bespeuren.

Kan natuurlijk op de manier die Rebelket opperde, maar, behalve dat ik het zelf niet prettig werken vind, vind ik ook dat mijn mac gewoon moet doen wat ie hoort te doen en dus in dit geval die knop met ‘speciale tekens’ gewoon te voorschijn moet toveren!

Dus meer tips welkom!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.